خبرگزاری کار ایران

کیومرث مرادی خبر داد؛

دو تئاتر ژاپنی و ایتالیایی در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۷۴۳

کیومرث مرادی مدیر بخش آموزش و بین الملل کمپانی تئاتر باران از اجرا و کارگاه آموزشی کمپانی تئاتر پوتلچ ایتالیا و یک گروه از کشور ژاپن در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، این کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه گفت: سال ۹۵ قراردادی را میان کمپانی تئاتر باران و کمپانی پوتلج برقرار کردم که براساس آن، قرار شد ارتباط‌های فرهنگی میان ایران و ایتالیا آغاز شود. فکر می‌کنم با این قرارداد برای اولین‌بار قرار شد یک تئاتر خصوصی در ایران دست به چنین کاری زده است و به نظرم این بی‌سابقه‌ترین حضور بین‌المللی تئاتر خصوصی ایران است.

وی در همین زمینه افزود: به زودی تعدادی از هنرجویان و دانشجویان تئاتر در «جشنواره میان فرهنگی و آزمایشگاهی تئاتر ایتالیا» که طی همکاری کمپانی تئاتر باران و گروه تئاتر بین‌المللی پوتلچ (Teatro Polach) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و طی همین همکاری از این گروه برای اجرای دو نمایش در ایران دعوت کردم و نمایش"ساکورا"نیز از کشور ژاپن برای این جشنواره بینافرهنگی به ایران دعوت شده است.

کارگردان نمایش"شکلک"در همین زمینه تصریح کرد: نخستین دوره این برنامه، سال گذشته اتفاق افتاد و ما توانستیم ۹ دانشجو را به این سفر ببریم. بسیار سفر پرباری بود. من به‌صورت هم‌زمان نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» که در ایران با بازیگران ایرانی و در آمریکا با بازیگران آمریکایی اجرا کرده‌ام را به این دوره از جشنواره بردم.

مرادی افزود: آنها قرار است 2 اردیبهشت وارد ایران شوند و به مدت 10 روز در تئاتر باران علاوه بر اجرای نمایش ورک شاپ‌های آموزشی پیشرفته برگزار خواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنان کارگاه‌های آموزشی بازیگری و کارگردانی را در دو موسسه کارنامه و باران دارم. هدفم از این کلاس‌ها ارائه آخرین متدها و روش‌های بازیگری و کارگردانی است. در کلاس‌های کارگردانی‌ام آثار کارگردان‌های بزرگ دنیا را با هنرجویان مرور می‌کنیم و درباره جدیدترین شیوه‌های کارگردانی صحبت می‌کنیم. امیدوارم این کلاس‌ها کمکی برای هنرجویان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز