خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات چهاردهمین جشن بازیگر/آذر فخر و فردوس کاویانی تقدیر ویژه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۶۸۹

بهزاد فراهانی، رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر به اعلام جزئیات چهاردهمین جشن بازیگر پرداخت و گفت: این جشن ساعت 18 روز شنبه (16 اردیبهشت) در تئاتر شهر برگزار می‌شود و در آن از آذر فخر و فردوس کاویانی تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری چهاردهمین جشن بازیگر پیش از ظهر امروز (12 اردیبهشت) در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد.

بهزاد فراهانی در این نشست گفت: باتوجه به اینکه وقت اندک و شرایط سخت بود، کمی عجله در کار برگزاری چهاردهمین جشن بازیگر وجود دارد اما امیدواریم مانند هر سال به خوبی از پس کار بربیاییم. کار ما در این جشن رصد بهترین بازیگران تئاتر تهران در یک سال است که داوران همه کارها را دیدند و اگر بازی جالب توجهی دیده بودند، آن را به داوران نهایی گزارش کردند تا اینکه مجموعه داوری‌ها در هر فصل انجام شد.

فراهانی یادآور شد: در چهاردهمین جشن بازیگر، سه بازیگر برگزیده زن و سه بازیگر برگزیده مرد، یک نفر به عنوان بهترین بازیگر مرد و یک نفر به عنوان بهترین بازیگر زن سال انتخاب می‌شوند. همچنین یک گروه بازیگری که به‌صورت جمعی در اجرای نمایشی درخشیده‌اند، انتخاب و معرفی خواهند شد.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون خاطرنشان کرد: به شیوه دیرین، از شهرستان‌های دیگر هم بازیگرانی پیشکسوت صاحب‌نام انتخاب و معرفی می‌کنیم تا تجلیل شوند. این دو بازیگر یحیی دیوانی از گرگان و علی باصره از ایلام هستند. حتی‌الامقدور سعی می‌کنیم هر سال از استان جدیدی این بازیگران را انتخاب کنیم.

فراهانی با اشاره به اینکه هرسال از بازیگر پیشکسوت و شاخصی در تهران نیز قدردانی می‌شود، گفت: سال گذشته از سیروس ابراهیم زاده و اکبر زنجانپور تقدیر کردیم و در چهاردهمین جشن بازیگر از فردوس کاویانی تجلیل و تقدیر خواهیم کرد.

او همچنین با اشاره به تقدیر از دو شهرستان که امسال در راستای توسعه تئاتر توانسته‌اند خدماتی ارزنده انجام دهند، گفت: کاشان ظاهرا اولین شهرستانی است که توانسته تابلو خانه تئاتر را بر سر در خود نصب کند و مکان دیگری را هم در همین سال برای تئاتر راه‌اندازی کند. تئاتر شهرستان کرمانشاه هم از سوی شهردار بسیار مورد توجه قرار گرفته است که از آرش رضایی (شهردار)، حجت‌الله موسوی اجاق (رئیس شورای شهر) و پوریا جلالی (معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه) در چهاردهمین جشن بازیگر تجلیل می‌شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفتیم سری به بازیگر زن مهم دهه 40 و 50 تئاتر و سینما بزنیم؛ بازیگری که باشکوه و بسیار باسواد  و شریف و فکور است. خانم آذر فخر که سال‌هاست در خارج از ایران به سر می‌برد و هم اکنون همراه همسرش کامران نوزاد در حومه سانفرانسیسکو زندگی می‌کند. در چهاردهمین جشن بازیگر از اذر فخر تجلیل خواهیم داشت و تماس صوتی نیز با او برقرار خواهیم کرد.

رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر همچنین با اشاره به اسپانسر این دوره گفت: آقای محسن مرادی اسپانسر دوره قبل در این دوره نیز از جشن بازیگر حمایت مالی می‌کند. متاسفانه در دوره قبل برخی از همکاران برای یاشان مشکلاتی به وجود آوردند درحالی که ایشان تنها تعهد داده بود برای برگزیدگان جشن دوره پیش هدایایی را اهدا کند که این تعهد به خوبی انجام شد. از دوستان تئاتری تقاضا دارم این مرد شریف را اذیت نکنید. او داوطلبانه به کمک اهالی تئاتر آمده و اجازه دهیم روندی که خود انتخاب کرده را جلو ببرد.

فراهانی با بیان اینکه قرار بود جشن بازیگر دوره چهاردهم در تالار وحدت برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد، گفت: دستور آقای مرادخانی، معاون هنری وزیر بر این بود که تالار وحدت برای برگزاری جشن بازیگر اختصاص یابد اما متاسفانه مدیران این تالار گفتند سالن در اختیار برنامه دیگری است. انجمن بازیگران خانه تئاتر حدود هزار عضو دارد و سالن تئاتر شهر گنجایش پذیرش مهمانان این جشن را ندارد اما متاسفانه علیرغم دستور وزیر نتوانستیم جشن امسال را در تالار وحدت برگزار کنیم.

مهدی میامی نیز دیگر عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه تئاتر یادآور شد: سال گذشته 410 نمایش بازبینی شد که 90 نمایش توسط داوران به بخش نهایی ارجاع شد.

میامی کارگردان چهاردهمین جشن بازیگر را علی بی‌غم معرفی کرد و گفت: امسال نامزدهای جشن بازیگر معرفی نمی‌شوند چون داوران هنوز در حال بررسی آثار تا 16 اردیبهشت هستند.

میامی همچنین از برنامه‌ریزی اولیه برای ایجاد یک دبیرخانه و ستاد دائمی برای جشن بازیگر خانه تئاتر خبر داد تا هماهنگی برای جشن‌های دوره‌های بعد با سهولت و سریع‌تر انجام بگیرد.

چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر با معرفی بهترین بازیگران زن و مرد سال 95، روز شنبه 16 اردیبهشت ساعت 18 در محل سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز