خبرگزاری کار ایران

با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی؛

مریم کاظمی؛ دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۰۶

مدیرکل هنرهای نمایشی طی حکمی مریم کاظمی (بازیگر و کارگردان تئاتر) را به عنوان دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، در متن این حکم آمده است:

"هنرمند گرامى

سرکارخانم مریم کاظمی

تئاتر کودک و نوجوان به واسطه ارتباط نزدیک و اثرگذار با جامعه پویا و جویاى این رده سنى همواره از مهم‌ترین حوزه‌هاى تئاتر بوده است.

دراین میان جشنواره بین المللى تئاتر کودک و نوجوان با تجربیات ارزنده بیش از دو دهه برگزارى نقش ویژه‌اى در هدایت، ایجاد شور و انگیزه وتقویت گروه‌هاى نمایشى داشته و دارد و آگاهى بخشى وتشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به حضور در تالارها ومکان‌هاى اجراى این گونه از تئاتر را با هدف کمک به ساختن فردایى روشن‌تر، دنیایى پاک‌ر و پرنشاط براى فرزندان شایسته این سرزمین دنبال مى‌کند.

نظر به تخصص و تجربه سرکارعالى و اتفاق نظر با مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللى تئاتر کودک و نوجوان» منصوب مى‌شوید.

امید که درسایه مهر خداوند بزرگ و با بهره گیرى از رهنمودهاى هنرمندان و صاحبنظران این حوزه و استفاده مناسب از توان و قابلیتهاى موجود در استان همدان وتعامل سازنده با مدیران فرهنگى این استان در برگزارى شایسته این رویداد هنرى پیروز و سربلند باشید."

مریم کاظمی متولد 1344 در تهران بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینما و کارگردان تئاتر و عضو هیئت مدیره مرکزی خانه تئاتر ، از سال 66 فعالیت حرفه ای خود در زمینه تئاتر را آغاز کرده است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تهران بوده و تا کنون بازی در 22 نمایش ، کارگردانی و بازی در بیش از 35 نمایش را بر عهده داشته است. این کارگردان تئاترو مدرس تئاتر از سال 79 تا کنون با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است. نمایش های "در برج عقرب " ، "آدم ها و دیو ها" ، "رویای ماه "، "به زیر پاهات نگاه کن" ، "خاله مرجان و خروس" ، " آدم بلا دیو ناقلا " ، "غول بزرگ مهربان " ، "کلوچه دارچینی" ، "رام کردن زن سرکش" ، "شاهزاده خانم بد ترکیب" ، "ماه پیشونی " و "خسیس" از جمله آثار این هنرمند هستند. مریم کاظمی موسس و سرپرست گروه تئاتر مستقل بوده وجوایز متعدد بازیگری ، نویسندگی و طراحی از جشنواره‌های تئاتری و سینمایی را در پرونده کاری خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز