خبرگزاری کار ایران

روزنمایی از خاطرات ملاصالح قاری با حضور بنی‌اعتماد، پرستویی، کیانیان و حبیب احمدزاده

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۸۷

کتاب خاطرات ملاصالح قاری به روایت رضیه غبیشی در خانه هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم رخشان بنی‌اعتماد از ملاصالح قاری به سبب ده‌ها سال استقامت و وطن‌پرستی تشکر کرد و غبیشی (نویسنده کتاب) و همسر شهید جانباز  منصور عطشانی را مورد خطاب قرار داد که قلم زیبا، ساده و رسای شما باعث می‌شود صداقت از تک تک کلمات این خاطرات بدون هرگونه اغراق و تصنع بر دل مخاطب بنشیند.

پروبز پرستویی حق ملاصالح برگردن خود و ملت ایران را بسیار فراتر از تصور دانست و اینکه کتاب ملاصالح را باید با دل خواند و بس و نیز زندگی ساده امروزی او را درسی برای همه ازجمله مقامات و مسولان دانست که بسیار بیشتر به زندگی این شهید زنده توجه کنند.

رضاکیانیان گفت: آقای ملاصالح قاری من از شما متشکرم که هستید و وجودتان باعث ان است که من و ما هم باشیم و ملت ایران هم باشد.

خسرو سینایی (کارگردان سینمای ایران) نیز گفت: ملاصالح آزاده است و آزاده نیاز به صفت مضاعف قهرمان ندارد، هرکس ملاصالح عزیز را بشناسد معنای آزادگی را با تمام وجود خواهد شناخت.

حمید داوودآبادی (نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس) هم حضور در کنار ملاصالح و این جمع  را باعث افتخار خود دانست و یادآوری کرد که همه ما افتخار داریم که اینگونه خاطرات را به نسل‌های آینده بسپاریم.

شیوا مقانلو (نویسنده و مترجم) نیز از خاطراتش از ملاصالح و نقل آن در سفرهای خارجی‌اش گفت و اینکه چگونه همه شنوندگان غیرایرانی نیز از این زندگی پرفراز و نشیب احساس شگفتی کرده که  باعث غرورش در دیار غربت  می‌شدند.

پرویز شیخ طادی نیز حق کتاب خاطرات ملاصالح را تکلیفی برگردن همه دانست برای جواب  به این سوال که چرا تاکنون  امثال چنین خاطراتی به فیلم تبدیل نشده‌اند؟

از دیگر حاضران در جلسه می‌توان به هدایت‌الله بهبودی (نویسنده)،  مهدی جعفری (کارگردان)، رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان)، غفاری (مجری و مسول روابط عمومی خانه هنرمندان)، احمد یوسف‌زاده (نویسنده کتاب آن 23 نفر)، تقی‌زاده و خواجویی (از اسرای موسوم به 23 نفر)، سیاوش سرمدی (کارگردان) و مجید شتی (تدوینگر)، مریم احدی (مجری)، محمد یاراحمدی (گرافیست)، علیرضا حبیب (عکاس)، حبیب احمدزاده (نویسنده و مستندساز)،  سردار ناظری (مدیرعامل نشرفاتحان)، مکی یازع (نویسنده کتاب بچه‌های کفیشه)، جانباز تقی‌پور (مدیر موزه صلح) و خلیلی (رییس انتشارات شهید کاظمی) اشاره کرد.

کتاب ملاصالح در 282 صفحه و در انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز