خبرگزاری کار ایران

اجرای رشید وطن‌دوست و ماریو تقدسی در شب اپرایی تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۲۹۸

ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر با خوانندگی رشید وطن‌دوست و ماریو تقدسی آثاری از موسیقی‌های ایرانی، آذربایجانی و کلاسیک در تالار وحدت به اجرا درآوردند.

به گزارش ایلنا، ارکستر فرهنگ و هنر در بخش اول کنسرت خود با حضور علی‌اکبر قربانی (رهبر ارکستر) روی صحنه آمد و به خوانندگی رشید وطن دوست قطعاتی از موسیقی ایرانی از ساخته‌های حبیب الله بدیعی، عباس شاپوری، شهرام توکلی و علی اکبر قربانی را اجرا کرد که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

وطن دوست خواننده اپرا که سابقه همکاری با ارکستر سمفونیک تهران در زمان حشمت سنجری را درکارنامه هنری خود دارد طی این کنسرت در کنار اجرای قطعات موسیقی ایران، آثاری از آهنگسازان موسیقی آذربایجان همچون اوزبر حاجی بیکف، توفیق قلی اف، واصف آدی گوزلف و علی سلیمی را نیز خواند که با توجه به نوع ارتباط مخاطب ایرانی با موسیقی آذری این بخش نیز  با  استقبال قابل توجه مخاطبان همراه بود.

ارکستر فرهنگ و هنر، در بخش دوم اجرای خود با رهبری شهرام توکلی به صحنه بازگشت و با حضور ماریو تقدسی خواننده اپرا آثاری از روسینی، بیزه و فرانز لاهر، را به زبان انگلیسی، ایتالیایی،فرانسوی و آلمانی اجرا کرد.

ارکستر فرهنگ و هنر که یک ارکستر دانشجویی است آخرین اجرای صحنه‌ای خود را سال گذشته به خوانندگی وحید تاج در سالن کنسرتوار چایکوفسکی برگزار کرده بود.

ارکستر فرهنگ و هنر به همت سوسن تقی پور ریاست دانشگاه واحد ٤٦ تهران و رهبران ارکستر علی‌اکبر قربانی و شهرام توکلی به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه موسیقی در سال ١٣٩٣ تاسیس و در تالار وحدت در حضور وزیر ارشاد رونمایی شد. این ارکستر با تمرکز بر روی دانشجویان رشته موسیقی سعی دارد تا بستر مناسبی برای نوازندگان و دانشجویان این رشته فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز