خبرگزاری کار ایران

۹۹ درصد اتریشی‌ها کتاب می‌خوانند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۴۱۱

رییس نمایشگاه کتاب اتریش گفت: ما در اتریش می‌گوییم دو کتاب بیشتر بخوانید. مطالعه ذهن انسان را باز می‌کند و برای همین تمرکز ما در نمایشگاه کتاب وین همین مسئله کتابخوانی است. 99 درصد مردم اتریش کتابخوان هستند و 100 درصد مردم هم باسواد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پاتریک زهرر (رییس نمایشگاه کتاب اتریش) بعدازظهر امروز (پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه) بعد از دیدار با سیدعباس صالحی (رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در جمع خبرنگاران گفت: در نمایشگاه کتاب وین 45 هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود و خوشحال هستیم که از ناشران ایرانی هم به این نمایشگاه کتاب وین دعوت کنیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب وین در  بخش کودک‌ونوجوان و بزرگسال بیشتر فعال است و هدفگذاری می‌کند. به نظرم نمایشگاه کتاب تهران از نظر حجم و جمعیت 10 تا 100 برابر نمایشگاه وین است. جمعیت ایران و آلمان یکسان است اما بازدیدکننده نمایشگاه تهران 4 میلیون نفر و بازدیدکننده نمایشگاه کتاب فرانکفورت 500 هزار نفر است. البته کارکرد نمایشگاه فرانکفورت هم تخصصی است.

رئیس نمایشگاه کتاب وین درباره اهمیت کتابخوانی نیز اظهار داشت: شعار نمایشگاه کتاب تهران یک کتاب بیشتر بخوانیم است، اما ما در اتریش می‌گوییم دو کتاب بیشتر بخوانید. مطالعه ذهن انسان را باز می‌کند و برای همین تمرکز ما در نمایشگاه کتاب وین همین مسئله کتابخوانی است. 99 درصد مردم اتریش کتابخوان هستند و 100 درصد مردم هم باسواد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که ایران در سال 2019 برای اولین بار مهمان ویژه نمایشگاه کتاب وین باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز