خبرگزاری کار ایران

مدیر نشر روشنگران مطرح کرد؛

دلیل استقبال مردم از آثار بیضایی به‌رغم عدم حضورش در ایران چیست؟

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۵۳۹

«سفر به شب» بهرام بیضایی؛ کتاب پرفروشِ نشر روشنگران در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهلا لاهیجی (مدیر نشر روشنگران) در یادداشتی به چرایی رکورد فروش آثار بهرام بیضایی در ایران پرداخته است.

متن کامل این یادداشت بدین شرح است:

در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچون بیست‌و‌نه نمایشگاه پیشین، آخرین کتابِ بهرام بیضایی رکورد بیشترین فروش و بیشترین خواستار را داشت. چند عنوان بعدی هم باز آثار او بود: «حقایق درباره‌ی لیلا دختر ادریس»، «نمایش در ایران» و «هزار افسان کجاست؟».

استقبال مردم از آثار بیضایی علیرغم عدم حضور او در ایران به کدامین عامل وابسته است؟ چگونه است که جوانانی که به هزاران دلیل و نادلیل کتابخوان نیستند وقتی پای بیضایی در میان است هم دست‌تنگی مالی و هم غیبت کتاب از سبد خانوار را فراموش می‌کنند و با آخرین موجودی خود که شاید باید صرف نان و آبِ فرداها شود آثار این استادِ راستینِ هنر و ادبیات نمایشی را با عشقی برآمده از دل و جان می‌خرند. راستی چرا؟

پاسخش معلوم است. با وجود فقدان حضور او در این سرزمین، آثارش پیوسته چیزی می‌آموزد. ادبیات، سینما، تئاتر، زبان نمایش. بهرام بیضایی نابغه‌ای است که خوشبختانه مردمان او را به‌جا آورده و قدرش را می‌دانند. چه غم که اندکی نیز قدر و ارزشش را نشناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز