خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور:

شخصیتی مانند فردوسی را نباید به یک بعد ادبی و تاریخی محصور کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۳۹

معاون رئیس‌جمهور گفت: محدود کردن شخصیت بزرگی مثل حکیم ابوالقاسم فردوسی به وجوه ادبی و تاریخی نوعی محصور کردن نگاه به یک بعد از ابعاد وجودی این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه آیین بزرگداشت فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد، افزود: این حکیم بزرگ و فرزانه در ابعاد مختلفی دارای آثار ماندنی است که تنها یکی از آنها موضوع زبان و ادبیات فارسی است که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و از این جهت بیشتر بر روی آن تاکید شده است.

نوبخت تصریح کرد: اگر امروز همه سازوکارهای تربیتی ما به‌خصوص در زمینه آموزش و پژوهش به احیای این فرهنگ و ترویج آن معطوف شود به‌خصوص در دوره‌ای که ما در زمانه پساجهانی شدن قرار داریم بالطبع توانسته‌ایم به نحو شایسته‌ای از فرهنگ و تمدن خود پاسداری و نگهبانی کنیم و در برابر هجمه و هجومی که به جبر زبان پیش می‌آید این‌گونه خود را تامین و بیمه کنیم.

معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: یکی از رویکردهای فرهنگی دولت توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی است و شاهنامه نمودی از فرهنگ ایرانی و اسلامی محسوب می‌شود؛ از همین رو بنده بر خود فرض دانستم که به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور حتما در این مراسم شرکت کنم و از فعالیت‌های خوب و برجسته‌ای که در این زمینه صورت گرفته است تقدیر و تشکر و به عنوان خادم مردم از فعالان عزیز این عرصه تجلیل کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز