خبرگزاری کار ایران

ماجرای نجات جان یک اعدامی توسط محسن چاووشی/پشت‌پرده نامه سیدجواد هاشمی به جواد نکونام

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۲۰۱

علی ضیاء در «فرمول یک» با سیدجواد هاشمی درباره نامه تندی که خطاب به جواد نکونام نوشته گفتگو کرد و میزبان روحانی برتر به انتخاب مردم شد که یکی از کارهای خیر محسن چاووشی را رسانه‌ای کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی ضیاء امروز سه‌شنبه 26 اردیبهشت در برنامه «فرمول یک» میزبان سیدجواد هاشمی بود.
 
سیدجواد هاشمی: از رانت بازیگر بودنم استفاده می‌کنم
هاشمی در این گفتگو درباره رابطه خود با مردم و استفاده از رانت شهرت اظهار کرد: خیلی وقت‌ها در خیابان مردم مرا سید صدا می‌زنند. جالب است که نه اسم، نه فامیل بلکه مرا با این لقب صدا می‌کنند که برایم دوست داشتنی است. بعضی وقت‌ها خلاف کرده‌ام و جریمه نشده‌ام، انگار از رانت بازیگر بودنم استفاده کرده‌ام! به افسر گفته‌ام آقا من کلی شهید شده‌ام، او هم گفته مراقب باش و جریمه‌ام نکرده است! گاهی هم در صف بانک که قرار گرفته‌ام، طوری می‌ایستم که یکی مرا ببیند و بگوید چرا توی صف ایستاده‌ای؟!
 
شاید چون شلوارک نمی پوشیدم برای برزیل انتخاب شدم!
وی در پاسخ به ضیاء درباره حواشی سفر به برزیل توضیح داد: درباره سفر به برزیل من تعهدی به سرمایه گذار داشتم که مجبور بودم به آن عمل کنم، من تهیه کننده صوری این برنامه بودم. سرمایه‌گذار مرا انتخاب کرده بود شاید به خاطر اینکه من شلوارک نمی‌پوشیدم! البته آنجا کلا کسی شلوارک نمی‌پوشید مگر اینکه لب ساحل یا فوتبال می‌خواستیم برویم. ولی ما به عشق تیم ملی رفته بودیم.
 
الهام چرخنده انسان قابل احترامی است
این بازیگر درباره الهام چرخنده گفت: خانم چرخنده همکار من در همین سفر برزیل بود که از آمدن منصرف شد. به دلایلی ارتباط ما قطع شد و او با تعدادی از بچه‌های اکیپ مشکل داشت نه با من. درباره ایشان از من سوال شد که گفتم او انسان قابل احترامی است. دین ما می‌گوید همه انسان‌ها حرمت دارند، پیامبر (ص) به من یاد داده اگر روی من شکمبه گوسفند هم ریختند، باید به آدم‌ها احترام بگذارم. در مملکت ما تنها چیزی که خط قرمز مردم ما است دین ما است اما معرفی دین به نسل دهه هشتادی‌ها باید با شکل پیغمبر گونه باشد.
 
ماجرای نامه تند به نکونام چه بود؟
هاشمی در پاسخ به دیگر سوال ضیاء درباره نامه تندی که به جواد نکونام نوشته بود و اینکه چرا این حرف‌ها را شخصا به خودش نزده تصریح کرد: من یک انتقاد کردم. مشکل دیگر ما این است که انتقادپذیر نیستیم. من اول به او زنگ زدم و او گوشی را برنداشت. تلاش من بر این بود که یک اتفاق بد نیفتد. عده‌ای از آن ور دنیا آمده بودند و داشتند توهین می‌کردند. من جواد نکونام را به شدت دوست دارم او هم اسم من و یکی از بااخلاق‌ترین بازیکنان فوتبال و یک اسوه و اسطوره است. بنابراین انتظار داشتم یکدفعه جا خالی نکند و باعث نشود آبروی ما پیش کسانی که ایرانی‌ها را نمی‌شناختند و در هتل به خاطر اینکه اسپانسر پول نداده بود و پاسپورت‌هایشان را نگه داشته بودند برود.
 
تیمی که کلود ماکلله در آن بود گفتند تو داری ما رو گروگان می گیری!
وی افزود: شاید اگر من آن لحظه آخر نبودم آنها به پروازشان نمی‌رسیدند و اگر نمی‌رسیدند دیگر پول بلیت‌شان را از کجا می‌آوردند!؟ مدیر آنها آمد و گفت شما دارید ما را گروگان می‌گیرید، کلود ماکلله آنجا بود و آدم‌های بزرگی آنجا بودند و موضوع خیلی پیچیده بود. شاید جواد این را نمی‌دانست. من فقط گفتم ای کاش تو بودی. آنها به من گفتند تو داری ما را گروگان می‌گیری و ما این موضوع را به تمام دنیا می‌گویم! من تنها کاری که کردم این بود که نمی‌گذاشتم خبرنگارها نزدیک آنها شوند تا مصاحبه‌ای علیه ما نکنند. آبروی جواد و ما و کشور لطمه وارد می‌کرد.
هاشمی یادآور شد: درباره مسائل مالی من اصلا اطلاعی نداشتم، فقط به من زنگ زدند و گفتند بیا، ببین می‌توانی هتل را راضی کنی فعلا از پولش بگذرد. من هم رفتم با تمام وجود خواهش کردم. اگر اینها نمی‌رفتند یک فاجعه پیش آمد. اصلا شک نکن. دو تصویر از خودشان در همه دنیا منتشر می‌کردند که ما به ایران آمدیم از ما پذیرایی نکردند و حتی فلانی نیامد با ما یک قهوه یا چایی در هتل بخورد. این شد که من گلایه کردم. شاید هم اشتباه کردم. اما ای کاش ما از هم گلایه کنیم، با هم حرف بزنیم، به هم انتقاد کنیم و یاد بگیریم می‌شود نقد کردو ناراحت نشد.
 
این هفته انتخاب روحانی برتر با رای مخاطبان «فرمول یک»
در ادامه برنامه حجت الاسلام کمیل نظافتی مهمان ضیاء شد. او با رای مخاطبان به عنوان روحانی برتر انتخاب شده است؛ همان روحانی که کلیه‌اش را به کودک ٨ ساله داد و با فروش ماشین شخصی خرج درمان را داد و در امور خیریه فعالیت‌های بسیاری دارد و حتی به حیوانات کمک می‌کند.
هاشمی درباره او گفت: آنهایی که در رستوران کیسه دستشان می‌گیرند و غذاهای مانده را برای حیوانات می‌برند، قطعا به بهشت می‌روند. کارهای روحانیونی چون کمیل نظافتی که خود من هم به او رای دادم باید گفته شود تا مردم یاد بگیرند.
نظافتی نیز درباره زندگی خود بعد از اهدای کلیه اظهار کرد: بعد از این اتفاق من به نوعی رابطه بین خیرین و بیماران شدم و جراحی‌های مختلف کلیه و مغز و استخوان و ریه برای نیازمندان صورت گرفت. خوشبختانه مردم به ما اعتماد کرده‌اند و پای کار آمده‌اند و از این به بعد خبرهای خوبی خواهید شنید.
 
تحصیل در حوزه علمیه و رشته موسیقی!
او با بیان اینکه اکنون در کنار تحصیل در حوزه علمیه دانشجوی موسیقی هم هست، یادآور شد: کلیه دادن اتفاق مهمی نیست، ائمه ما علاوه بر جان و مال از آبرویشان هم می‌گذشتند و ما هم باید این چنین باشیم.
محسن نامی به من گفت 80 میلیون برای شما برای هر کار خیری می‌خواهی هزینه کن!
وی همچنین در بیان خاطره‌ای با اشاره به اینکه درباره فرد مشهوری است و او اگر خبردار شود، خوشحال نمی‌شود، گفت: زمانی برای یک محکوم به اعدام به شیراز رفته بودم، فراخوان دادم و مردم کمتر از 24 ساعت ۵۰ میلیون تومان فرستادند. جوانی به من زنگ زد و گفت من به شما 80 میلیون تومان می‌دهم به شرطی که شما را ببینم، گفتم من شیراز هستم. گفت من شیراز می‌آیم و می‌بینمت. وقتی آمد گفتم چقدر قیافه‌ات برایم آشناست؟! گفت اسمم محسن است. گفتم فامیلی‌ات چیست؟ نگفت. گفتم کجا زندگی می‌کنی؟ نگفت. گفتم کد ملی‌ات را بگو من می‌خواهم صورت جلسه کنم. گفت ولش کن! گفتم اگر من رضایت نگیرم این 80 میلیون تومان باید برگشت داده شود. گفت خیالت راحت، اگر رضایت هم نگرفتی، در حساب خودت هم باشد هرجا خواستی هزینه کن! گفتم کثرالله امثالهم، خدا امثال شما را برای من زیاد کند!
 
از روی عکس کاور آهنگ، چاووشی را شناختم
نظافتی افزود: کار انجام و جلوی اعدام گرفته شد. ما هر شب چند تا پیامک تا اذان صبح برای هم می‌فرستادیم. یک هفته اتفاقی عکس کاور آهنگی را دیدم و او همان آدمی هست که من دیده بودم. او محسن چاووشی بود و بعد از آن هم آهنگ «گلدون» را خواند و او جان یک نفر دیگر را هم نجات داد.
«فرمول یک» شنبه تا چهارشنبه‌ها با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی ساعت 7 صبح روی آنتن می‌رود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز