خبرگزاری کار ایران

24 فریم کیارستمی چگونه فیلمی است؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۰۱۰

امروز سه‌شنبه 2 خرداد؛ فیلم سینمایی 24 فریم آخرین ساخته عباس کیارستمی در کن به نمایش درآمد.

 به گزارش ایلنا، «۲۴فریم» که امروز در جشنواره کن به نمایش درآمد ترکیبی از ۲۴ تصویر ثابت است که هرکدام چند دقیقه بر پرده می‌ماند. بجز تعداد معدودی از این تصویرها که از مناظر شهری هستند بیش‌ترشان منظره‌هایی از طبیعت و حیوانات و روابط آن‌هاست؛ شبیه به نقاشی‌های کیارستمی و همچنین فیلم معروف دیگرش «پنج»فیلم با تصویری از  نقاشی معروفی از بروگل شروع می‌شود و نقاشی به‌تدریج جان می‌گیرد و به حرکت درمی‌آید: دود از دودکش بیرون می‌آید، سگی به حرکت درمی‌آید، و. تماشای فیلم مثل بازدید از تابلوهایی در یک موزه یا گالری است.

ماهنامه فیلم در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز ساعت یازده صبح فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی در سالن بزرگ لومیر کاخ جشنواره کن نمایش داده شد و این فیلم امشب نمایش دیگری هم خواهد داشت. در مراسمی که احمد کیارستمی و سینماگران ایرانی حاضر در کن و بسیاری دیگر شرکت داشتند، مجری مراسم پیش از نمایش فیلم گفت: امروز، جشن هفتادمین سال جشنوارهٔ کن است. سعی داریم که یاد کیارستمی اینجا با ما باشد. قاعدتاً می‌بایست کیارستمی الان روی صحنه کنار من می‌بود ولی او ما را بدون گذاشتن اثری از خودش رها نکرد. او اثری از خودش بر جای گذاشته؛ فیلمی که الان با هم می‌بینیم. این فیلم مانند یک اسکتچ است از تمام چیزهایی که  کیارستمی به آن‌ها علاقمند بود: ترکیبی از نقاشی، عکاسی، هنر مدرن و تصاویر متحرک برای رسیدن به اثری یکتا که روی پرده سینما می‌بینیم. این فیلم خارق‌العاده است چون با اینکه کیارستمی ما را ترک کرد ولی تنهای‌مان نگذاشته و با این اثرش دریچه‌های جدید برای تفکر دربارهٔ هنر و سینما را به روی ما باز می‌کند.

باید به تمام ایرانی‌هایی که در اینجا حضور دارند خیرمقدم بگویم. زنده‌باد ایران و سینمایش.

عباس کیارستمی از کسانی بود که به مایادآوری کرد که  ایران از کشورهای مهم سینمایی است. خوشامد به معصومه لاهیجی که همیشه با ما و کیارستمی روی صحنه می‌آمد و ترجمه می‌کرد ولی الان به خاطر چشمان گریان توانایی ترجمه ندارد. مرسی از این که اغلب کیارستمی را همراهی می‌کردی معصومه. همچنین تشویق کنیم احمد کیارستمی را که با تشویق کردن او انگار پدرش را تشویق کرده‌ایم چون شباهت زیادی به پدرش دارد و امروز همراه ماست....همچنین تشکر از شرکت ام‌کادو و تمام تهیه‌کننده‌های این فیلم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز