خبرگزاری کار ایران

مهمترین سرنانواز تالش درگذشت

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۴۴

محمد صابری‌شولمی؛ مهمترین نوازنده از نسل اساتید سرنانوازی تالش؛ دار فانی را وداع گفت.

هوشنگ جاوید (پژوهشگر موسیقی نواحی) ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: صابری شولمی استاد بزرگی در زمینه سرنانوازی بود که به دلیل کهولت سن روز گذشته (سه‌شنبه 2 خرداد) دار فانی را وداع گفت.

این پژوهشگر در ادامه افزود: بحث سرنانوازان در همه جای ایران با مرگ بزرگانی چون صابری شولمی دارد زوال پیدا می‌کند. با فوت صابری شولمی نیز می‌توانیم بگوییم تقریبا سرنانوازی در تالش با مرگ روبرو شده است.

وی همچنین عنوان کرد: او در منطقه فومن به اجرای موسیقی تالشی می‌پرداخت و متاسفانه جانشینی نیز در این زمینه ندارد و شما اگر کل منطقه تالش را جستجو کنید شاید به زحمت سرنا‌نواز دیگری پیدا کنید که آنهم گمان نمی‌کنم چندان توانایی بالایی برای اجرای سرنانوازی داشته باشد.

 وی گفت: طی دهه اخیر خوشبختانه به دوتار و کمانچه رسیدگی‌های خوبی صورت گرفت به همین خاطر وضعیت این سازها در موسیقی‌های نواحی و محلی بد نیست؛ اما در زمینه ساز سرنا کوتاهی‌های جدی صورت گرفته است و ما اگر بخواهیم به همین شکل پیش برویم با مرگ سرنانوازی روبرو خواهیم بود. امروز شاهد آن هستیم که تمام موسیقی سرنا و دهل کشور در حال ضایع شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز