خبرگزاری کار ایران

دو کتاب در یک کتاب/کتابی که با سر و ته کردن داستان دومی روایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۵۱

انتشارات پرتقال کتابی با موضوع عشق و علاقه‌ بچه‌های کوچک به پدرها و مادرها منتشر کرده که در آن‌ کتاب بچه‌ها درباره پدر و مادر خود تخیلات جالبی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «عشق منی مامانی، بابایی دوستت دارم» به قلم و تصویرگری کاترین ویس با ترجمه فرمهر منجزی به تازگی توسط انتشارات پرتقال منتشر شده است.

رابطه اصولی و صحیح میان کودکان و والدین می‌تواند به زندگی آن‌ها از اکنون شکل و شمایلی درست و اصولی بدهد و آینده روحی و روانی آن‌ها را تضمین کند. کودکی که از رابطه صحیح و عاطفی با والدین خود بهره‌مند بوده, طبعا می‌تواند در بزرگسالی رابطه درست اجتماعی با دیگر آدم‌ها دور و اطراف خود داشته باشد و در هنجارهای صحیح جامعه به سادگی قرار بگیرد.

انتشارات پرتقال کتابی با موضوع عشق و علاقه‌ بچه‌های کوچک به پدرها و مادرها منتشر کرده که در آن‌ کتاب بچه‌ها درباره پدر و مادر خود تخیلات جالبی می‌کنند.

کتاب «عشق منی مامانی/ بابایی دوستت دارم» نوشته و تصویرگری کاترین ویس را که مترجم توانا و نام آشنا، فرمهر منجزی به فارسی برگردانده با تصاویر جذاب و ساده‌ای که خود نویسنده برای کتابش طراحی کرده و البته با یک غافگیری جذاب می‌تواند مخاطبان کودک را حسابی شیفته‌ی رازی کند که با برگرداندن کتاب می‌توانند آن را کشف کنند. به این ترتیب که وقت بچه‌ها کتاب عشق منی مامانی را باز می‌کنند با بچه فیلی مواجه می‌شوند که در آغوش مادرش در آرامش نشسته. او پیش خودش تصور می‌کند که:

«مامان، اگر تو چیزی بودی که می‌شد هر روز بپوشم، حتما یک بلوز بافتنی پشمالو بودی، لطیف و گرم و نرم.»

و به همین ترتیب تخیل می‌کند و مادرش را با اگر چیزی بودی‌های خود در ذهنش مجسم می‌کند. وقتی این داستان به انتها می‌رسد بچه فیل زیبا را می‌بینیم که همین کتاب را در دست گرفته و می‌گوید:

«و اگر کتاب بودی، تو را سر و ته می‌کردم و باز هم می‌خواندم!»

کودکان مخاطب داستان نیز می‌توانند کتاب را سر و ته کنند و از آن سمت به کتاب « بابایی دوستت دارم » برسند. دوباره در این داستان با بچه خرسی آشنا می‌شوند که در آغوش نرم و راحت پدرش نشسته و در ذهنش مرور می‌کند که:

«بابا اگر تو چیزی بودی که می‌شد پاهایم را بکنم توش، حتما یک جفت چکمه می‌شدی مخصوص شلپ شولوپ کردن توی باران.»

در واقع نویسنده دو کتاب را در یک کتاب گنجانده است. فقط کافی است یکی از کتاب‌ها را برعکس کنی تا به آن کتاب دیگر برسی.

کتاب «عشق منی مامانی/ بابایی دوستت دارم» تصاویری ساده با رنگ آمیزی‌ای دینامیک دارد که می‌تواند در کودکان شوق دنبال کردن داستان را ایجاد کند. البته لازم است برای کودکان زیر سن مدرسه که هنوز خواندن بلد نیستند پدر و یا مادر کتاب را روخوانی کنند و با صبر و حوصله تصاویر آن را به کودک نشان بدهند تا کودک بتواند با کمک تصاویر داستان را زیباتر و جذاب‌تر از آن‌چه که برایش خوانده می‌شود در ذهنش بازسازی و کامل کند.

کتاب « عشق منی مامانی/ بابایی دوستت دارم» در دسته کتاب‌های ارتباط کودک و والدین قرار می‌گیرد که تلاش دارد به شکل روابط منسجم و عاطفی کودکان و پدر و مادرها و نقش تخیل در این انسجام به ما نشان بدهد. همچنین می‌تواند تخیل کودکان را درباره‌ی دوست داشتنی‌ترین آدم‌های اطراف‌شان به جنبش در آورد.

انتشارات پرتقال کتاب « عشق منی مامانی/ بابایی دوستت دارم» را در قطع خشتی چهار رنگ و کاغذ و در روغنی به قیمت ۱۵ هزار تومان و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز