خبرگزاری کار ایران

معرفی برنامه سینما در ۱۴ و ۱۵ خرداد

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۷۸۶

شبکه‌های سیما برای روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های مختلفی پیرامون شخصیت و قیام امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب و مباحث پیرامون واقعه ۱۵ خرداد پخش می‌کنند.

به گزارش ایلنا، «جانب عشق» عنوان ویژه برنامه ای به مناسبت ارتحال امام (ره) و قیام پانزده خرداد است که در شبکه دو به شناخت میراث انقلابی به جای مانده از امام خمینی (ره) و آینده انقلاب اسلامی می پردازد. این ویژه برنامه به تهیه کنندگی مجید احسانی نیک یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ساعت ۹ و ۱۹:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می شود.

همچنین مستند «از خمین تا نجف» به روایت زندگی حضرت امام خمینی (ره) از زمان تبعید ایشان به نجف تا بازگشت وی به خمین می پردازد که ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۴ خردادماه روانه آنتن می شود.

مستند دیگری به نام «خط اصیل» از جمله تدارک های ویژه شبکه دو برای این ایام است. این مستند دوشنبه ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می شود.

شبکه سه سیما

برنامه «صحیفه مهر» به تهیه کنندگی هادی پورحامدی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در ۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای با حضور کارشناسانی چون حجت الاسلام مصباحی مقدم، محسن رفیق دوست، عبد الملکی، توکلی بینا و... به بررسی اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) در حوزه اقتصاد می پردازد.

در این برنامه ترکیبی به موضوعاتی چون تعریف اقتصاد، هدف اقتصاد در اسلام، جایگاه مستضعفین و محرومین، استقلال اقتصادی، خودکفایی و قبح از منظر واندیشه های امام خمینی (ره) پرداخته می شود.

این برنامه از شنبه ۱۳ تا دوشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۱۷ از شبکه سه سیما پخش می شود.

مستند «مکتب امام» نیز کاری از گروه معارف شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی سعید عباسی است که در سه قسمت ۳۰ دقیقه ای از شنبه ۱۳ تا دوشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۷:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

مقام معظم رهبری مکتب امام را بر اساس سه موضوع معنویت، عقلانیت و عدالت برشمردند و این برنامه بر اساس سخنان افراد مختلف سیاسی، علمی و دانشگاهی در رابطه با مکتب امام و سخنان مقام معظم رهبری تهیه شده است.

همچنین برنامه هایی چون «از بلندای عزت» یکشنبه ۱۴ و دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۶:۴۵، «امام ما» و «به یاد آفتاب» یکشنبه ۱۴ خرداد به ترتیب ۱۱ و ۱۱:۳۰ و «خاطرات روزهای داغ» دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۱ به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد از شبکه سه سیما پخش می شوند.

شبکه چهار سیما

گروه اجتماعی شبکه چهار سیما به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد مستند «شاهدان انقلاب » را روانه آنتن پخش می کند. در این مستند که تهیه کنندگی آن را علی شعبانی برعهده دارد صحبت ها و گفتگو های افرادی که در شکل گیری انقلاب نقش داشته اند به همراه تصاویر مستند پخش می شود.

مرحوم بروجردی، مرحوم عمید زنجانی، مرحومه مرضیه دباغ، مرحوم عسگر اولادی، صادق طباطبایی، بهروزی و... از جمله شخصیت هایی هستند که وقایع انقلاب از زبان آنها شنیده می شود. این مستند در مدت زمان ۱۵ دقیقه روزهای یکشنبه ۱۴خرداد و دوشنبه ۱۵خرداد  ساعت ۱۵:۳۰، ۱۶:۳۰ و ۱۸ پخش می شود.

تئاتر تلویزیونی «مبارز» به کارگردانی رسول صانعی، داستان سرباز وظیفه ای است که برای پخش اعلامیه و عکس های حضرت امام (ره) از مشهد به همدان تبعید شده و مادرش نگران او است. «مبارز» یکشنبه ساعت ۲۴ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

شبکه پنج سیما

گروه کودک و خانواده برای این مناسبت انیمیشن «امام و کودک» و «دلاوران خلیج فارس» را در نظر گرفته است که در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد روی آنتن شبکه پنج می رود.

«دست خط» برنامه دیگر شبکه است که در آن ناگفته هایی از رفاقت هفتاد ساله آیت الله موحدی کرمانی با آیت الله هاشمی بیان می شود. این ویژه برنامه که ساعت ۱۷ از شبکه پنج پخش خواهد شد ناگفته هایی از شاگردی آیت الله موحدی کرمانی در محضر امام خمینی (ره) و رفاقت هفتاد ساله و عاطفی اش با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و حواشی مناظره ها خواهد گفت و توضیحاتی درباره نقل قولی که از او درباره رای حلال بیان شده است ارائه خواهد کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از چرایی کناره گیری آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری از جلسات جامعه روحانیت خواهد گفت و دلایل اختلاف نظر خود با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص قرار ندادن نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخابات خبرگان رهبری سال ۹۴ و حمایت خود از آقای هاشمی را تشریح خواهد کرد.

این برنامه به تهیه کنندگی و اجرای محمد حسین رنجبران برای سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۷ و تکرار آن دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۱ پخش خواهد شد.

شبکه قرآن و معارف سیما

«در سوگ آفتاب» عنوان ویژه برنامه این شبکه در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد است که از ساعت ۱۱:۳۰ تا اذان ظهر به صورت زنده و مستقیم با حضور کارشناسان مذهبی به بیان شخصیت امام خمینی (ره) و مباحث پیرامون واقعه خونین  ۱۵ خرداد خواهد پرداخت.

آیت الله صدیقی (امام جمعه موقت تهران)، محمد حسین رجبی دوانی (کارشناس مذهبی)، وحید قاسمی (شاعر)، شهروز حبیبی (ذاکر)، محمد علی گلریز (خواننده) و کاپیتان محمود امینی از مهمانان «در سوگ آفتاب» در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد خواهند بود.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هشتمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما خواهد رفت.

ویژه برنامه شبانگاهی «ماه نشان» که در شب های ماه مبارک رمضان در ساعت ۲۳:۳۰ به صورت زنده پخش می شود، با تغییر رویکرد به مباحث پیرامون این مناسبت ها و همچنین وفات حضرت خدیجه (س) می پردازد.

شبکه آموزش

ویژه برنامه «بیت الغزل» با موضوع اشعار امام خمینی (ره)، یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

برنامه «قاموس ققنوس» نیز در دو قسمت یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۲۲ و دوشنبه ۱۵ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

شبکه کودک

انیمیشن و سینمایی بلند «پا به پای آفتاب» که به موضوع زندگانی امام خمینی (ره) در دوران کودکی و  نوجوانی می پردازد روز یکشنبه ۱۴خرداد ساعت ۱۴ پخش می شود و تکرار آن روز ۱۵ خرداد ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.

همچنین در این ایام مجموعه های کوتاه «عبد صالح» و «امام و کودک» به صورت میان برنامه پخش خواهد شد که «عبد صالح» به خاطرات رهبر انقلاب از امام (ره) می پردازد و «امام و کودک» خاطرات افراد مختلف از برخورد امام (ره) با کودکان را به تصویر می کشد.

شبکه مستند

مستند «پدر، پسر، گلوله» برای پخش در روز یکشنبه ۱۴ خرداد در نظر گرفته شده و روایتگر تغییر و تحولات زندگی یک فرد رودباری از زمان حضور در گارد جاویدان شاهنشاهی تا مفقودالاثر شدن پسرش در جنگ تحمیلی است.

این تولید خانه مستند انقلاب اسلامی ساعت ۲۲:۳۰ در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار دارد.

«عیسای خمینی» داستان زندگی حاج عیسی جعفری، خادم روزهای حیات امام خمینی(ره) و ارتباط او با رهبر انقلاب اسلامی ایران است. این مستند که اکبر خلیلی نویسندگی و محسن سلیمانی کارگردانی آن را برعهده داشته، ۱۴ خرداد ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

«جغرافیای انقلاب» با موضوع بررسی روند مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۲۴ بامداد روی آنتن می رود.

«همیشه محرمانه» ۱۵ خرداد ساعت ۱۰ برای پخش در نظر گرفته شده است. این مستند به کارگردانی قاسم حسن پور با موضوع زندگی و مبارزات شیخ ابراهیم فخاری است که در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در شهر قم تاثیر به سزایی داشته است.

«سرآغاز نهضت» دیگر مستند مناسبتی این ایام است که ساعت ۱۱:۳۰ روز ۱۵ خرداد پخش می شود.

همچنین مستند «ایرانشهر» از تولیدات شبکه مستند، دوشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۵ روی آنتن می رود. این مستند ساخته رضا کاشانی اسدی به دوران تبعید ۹ ماهه مقام معظم رهبری در ایرانشهر می پردازد که ایشان طی این مدت خدمات گسترده ای به سیستان و بلوچستان را انجام می دهند و اولین نماز جمعه را اقامه می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز