خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت ایرج انواری برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۲۹۷

مراسم یادبود هنرمند فقید «ایرج انواری» دوشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۲۰ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امرالله فرهادی درباره برگزاری مراسم یادبود هنرمند فقید «ایرج انواری» گفت: ایرج انواری سهم بزرگی در آموزش و به‌روزسازی دروس گرافیک ایران داشت و این روزها ما داغدار فقدان این استاد ارزشمند هستیم از این‌رو از سوی انجمن صنفی طراحان گرافیک و دوستان و شاگردان او تصمیم گرفتیم که مراسم یادبوی برای او برگزار کنیم.

او افزود: در این مراسم هنرمندانی چون عباس مشهدی‌زاده، بهرام کلهرنیا، ابراهیم حقیقی درباره وجوه مختلف شخصیتی و هنری این هنرمند فقید سخن خواهند گفت.

 ایرج انواری از استادان برجسته طراحی گرافیک بود که از سه ماه پیش به دلیل وخامت بیماری پارکینسون در بیمارستان بستری بود و در نهایت صبح روز دوشنبه ۱۵ خرداد چشم از دنیا فروبست.

انواری از دانش آموختگان دانشکده تزئینی در رشته چاپ و نگارش بود. او پس از آن در مدرسه آردکو پاریس به ادامه تحصیل روی آورد و با گرافیک روز دنیا آشنا شد. سپس در بازگشت به ایران در دانشکده سابق خود به امر آموزش پرداخت و در به‌روز‌سازی طرح دروس قدیمی گرافیک همت گمارد.

همزمان با هفتاد و دومین زادروز ایرج انواری در سال ۹۳، مراسم بزرگداشت این هنرمند در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در آن بزرگداشت نمایشگاهی از تعدادی از آثار ایرج انواری ازجمله آثار نقاشی، پوستر و طراحی جلد کتاب به معرض نمایش در آمد.

مراسم یادبود هنرمند و معلم فقید ایرج انواری دوشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۲۰ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

حضور در این مراسم  برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز