خبرگزاری کار ایران

عارف در مراسم رونمایی از اپلیکیشن قرآنی «شهر قصه»:

نمایشگاه قرآن کریم باید دائمی باشد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۲۰

عارف می‌گوید: شاید داشتن یک محل مناسب و تشکیل نمایشگاه دائمی قرآن کریم، انتظار بسیاری از مردم باشد

 به گزارش ایلنا، اپلیکیشن قرآنی «شهر قصه» شامگاه دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی شد.

محمدرضا عارف (نماینده مجلس شورای اسلامی) طی سخنانی گفت: انقلاب ما، انقلابی فرهنگی بر اساس حقایق قرآنی بود و از ۱۵ خرداد ۴۲ به بعد که شاهد شروع انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی (ره) هستیم تا دوران پس از انقلاب، رمز پیروزی این انقلاب، قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون در پناه قرآن، انقلاب ما از همه توطئه‌ها و شیطنت‌ها نجات یافته و توانسته است مسیر خود را به درستی پیدا کند.

عارف تأکید کرد: امروزه اگر دنیای اسلام با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه است، به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و یا تفسیر به رأی کردن قرآن کریم است. امروزه راهی به جز بازگشت به قرآن برای حل منازعات در جهان اسلام وجود ندارد و برگزاری نمایشگاه قرآن می‌تواند در این مسیر کمک کند.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: شاید داشتن یک محل مناسب و تشکیل نمایشگاه دائمی قرآن کریم، انتظار بسیاری از مردم باشد و امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این پیشنهاد توجه کند و ما هم در مجلس آمادگی همکاری داریم.

 حجت الاسلام ملانوری (مدیر کمیته نظارت و ارزیابی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم) گفت: فهم قرآن، برخلاف نظرات بسته برخی اخباریون، با تفسیر دانشمندان جهان تشیع در قرون متأخر تا به امروز، برای عموم مردم مقدر شده است. امام صادق (ع) فرمودند: قرآن شامل عبارات، اشارات، لطایف و حقایق است که عبارات آن برای عوام، اشارات آن برای خواص، لطایف آن بری اولیا و حقایق آن برای انبیاء (ع) است.

ملانوری تأکید کرد: رسانه و هنر، بهترین امکانات برای ترویج معارف قرآنی هستند و یکی از دریچه‌های فهم مطالب بلند قرآن کریم، روی آوردن به هنر است و در این راستا ما از هر پیشنهادی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز