خبرگزاری کار ایران

جایزه صلح ناشران آلمان به مارگارت اتوود رسید

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۲۶

مارگارت آتوود نویسنده کانادایی به عنوان جایزه صلح ناشران آلمان در سال ۲۰۱۷ را کسب کرد.

به گزارش ایلنا، آسوشیتدپرس از اعطای جایزه صلح ناشران آلمان در سال ۲۰۱۷، به مارگارت آتوود نویسنده و شاعر سرشناس کانادایی خبر داد. ارزش این جایزه ۲۵ هزار یورو است.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان، در همایش «روزهای کتاب» که در برلین برگزار شد شم سیاسی و حساسیت بالای مارگارت اتوود ۷۷ ساله ار مهترین دلاسل این انتخاب دانست.

او تاکید کرد: این نویسنده کانادایی در رمان‌ها و آثار غیرداستانی خود همواره حساسیت بالای خود را برای تحولات و جریان‌های نامحسوس و خطرناک به نمایش گذاشته است.

 همچنین در بیانیه اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان در این باره آمده است:

انسان‌دوستی، عدالت‌خواهی و رواداری عواملی هستند که به نگاه مارگارت اتوود شکل می‌دهند. وی فردی است که با آگاهی بیدار و شناخت عمیق از انسان به جهان نگاه می‌کند و با قدرت زبانی و ادبی موثر خود تحلیل‌ها و نگرانی‌هایش را روایت می‌کند.

جایزه صلح ناشران آلمان از سال ۱۹۵۰ هر سال به یک چهره فرهنگی که در حوزه کاری خود، به تحقق ایده صلح کمک کرده باشد، تعلق می‌گیرد و در پایان نمایشگاه کتاب فرانکفورت به برنده اهدا می‌شود.

کارولین امکه، نویسنده و روزنامه‌نگار مقیم برلین، این جایزه را دریافت کرده بود.

آتوود در کارنامه ادبی خود جوایز متعدد ادبی را ثبت کرده و کتاب‌هایش به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز