خبرگزاری کار ایران

نشست سریال زیر پای مادر به حاشیه کشیده شد/تنش میان خبرنگاران و بهناز جعفری+عکس

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۹۰

نشست خبری سریال «زیر پای مادر» عصر امروز با حاشیه‌های زیادی همراه شد. سخنان بهناز جعفری درباره رسانه‌ها و منتقدان در این نشست؛‌ باعث ایجاد تنش در نشست و درنهایت ترک آن ازسوی دو طرف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آغاز نشست خبری سریال زیر پای مادر  زینب تقوایی (تهیه‌کننده زیر پای مادر) به روند ساخت این سریال اشاره کرد و گفت: ما تصور نمی‌کردیم از این سریال به این میزان استقبال شود اما استقبال به حدی بود که در شب‌های قدر نیز سریال پخش آن ادامه یافت.

وی درباره روند انتخاب نام این مجموعه نیز گفت: اسم ابتدایی سریال «صدای لبخند رخساره» بود اما در زمان پخش و باتوجه به اینکه قرار بود این مجموعه در ماه رمضان پخش شود؛ نامی برای آن انتخاب شد که مناسب این فضا و همچنین محتوای سریال باشد.

تقوایی ادامه داد: این سومین همکاری من با سعید نعمت الله بود و از کار راضی هستم. امروز بسیاری از اهالی تحصیل کرده و آکادامیک دیالوگ‌های سریال‌ها را می‌پسندند و معتقدند متن سعید نعمت الله آنها را وادار به فکر کردن می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، که آیا این مجموعه در زمان پخش گرفتار ممیزی شد یا خیر گفت: در فیلمنامه‌ای که نوشته شده و ما به سازمان دادیم هیج دخل و تصرفی صورت نگرفت. در تمام این مدت با ما به صورت کامل همکاری شد و در ادامه روند پخش سریال نیز هیچ مشکلی برای ما بوجود نیامد.

بهرنگ توفیقی (کارگردان سریال) نیز با بیان این مطلب که؛ معتقدم در روند کارگردانی اصلا نباید به صورت فردی رفتار کرد؛ گفت: فیلمنامه این مجموعه را سعید نعمت الله نوشته است. او در طول مدت ساخت مجموعه نیز مدام سر صحنه حاضر و نکات لازم را یادآور می‌شد.

توفیقی ادامه داد: من معتقدم نویسنده یک کار بیشتر از هر فرد دیگری روی اثر مسلط است به همین دلیل هم تلاش کردم با نعمت‌الله به یک تعامل در اجرای اثر در فرم و بازی‌ها برسیم.

توفیقی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا که از شباهت‌های این مجموعه با آثار کیمیایی پرسید؛ گفت: ما دیالوگ‌های سریال را می‌پسندیم و با آن ارتباط برقرار می‌کنیم. امروز متاسفانه عده‌ای نسبت به هر چیزی موضع دارند حال آنکه دیالوگ‌های شعرگونه این مجموعه مورد علاقه من است. من می‌خواستم شخصیت‌ها دیالوگ‌ها را همین‌طور که در فیلمنامه آمده؛‌ بگویند. درباره اینکه آیا این دیالوگ‌ها شباهتی به آثار کیمیایی دارد یا خیر نیز آقای نعمت الله خود باید پاسخ بدهد.

توفیقی در پاسخ به این سوال که چرا شخصیت خلیل کبابی (کامبیز دیرباز) در مجموعه تا این اندازه پاک و مطهر است؛ گفت: معتقدم که شخصیت وی شخصیت پاک مطهری نیست اما تکلیفش در روابط زن‌ها و مردها و فامیل و اطرافیان مشخص است.

وی درباره فیلمبرداری سریال گفت: در فیلمبرداری و اجرای سریال روندی که از پشت بام شروع کرده بودم را ادامه دادم. من به استفاده از قاب‌های خارج از استاندارد علاقه دارم و البته اگر برخی قواعد را می‌شکنم این کا را با علم انجام می‌دهم حتی در بعضی از جاها خط فرضی را نیز شکسته‌ام.

وی درباره انتخاب بازیگران نیز گفت: در تعامل با سعید نعمت‌الله و تهیه‌کننده سریال به توافق برای انتخاب بازیگر رسیده‌ایم ضمن آن که نعمت‌الله شخصا بازی کامبیز دیرباز را دوست داشت.

مجید نوروزی؛‌ یکی از بازیگران جوان سریال نیز گفت: در این سریال سعی کردم نقش متفاوتی را بازی کنم و خوشحالم که آن را به خوبی ایفا کردم.

درسا بختیاری؛ دیگر بازیگر جوان سریال هم گفت: موضوع تازه‌ای که در سریال نشان داده می‌شود به بحث اصرار یک دختر برای ازدواج دوباره مادرش باز می‌گردد و من خوشحالم که سریال چنین حرفی را زده است.

بهناز جعفری؛ بازیگر زن نقش اصلی سریال هم با اشاره به اینکه دو سریال زیر پای مادر و نفس با بازی او این روزها همزمان از تلویزیون پخش می‌شوند، گفت: ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد. من دوست نداشتم این دو سریال هر شب با هم پخش شوند. من برای این سریال رنج کشیدم اما این رنج را دوست دارم. من شخصیت آتنه را باور کردم زیرا معتقدم در جامعه ما افرادی مانند وی که مملو از خشم و عشق هستند؛ وجود دارند.

علیرضا آرا؛ نیز با اشاره به اینکه سعی کرده در این سریال به خوبی ایفای نقش کند، گفت: متاسفانه امروز در فضای مجازی گروهی تفاوت نقد را به توهین و تخریب نمی‌دانند و تعدادی از توهین به جای نقد استفاده می‌کنند که کار بسیار نادرستی است.

در ادامه نشست، بهناز جعفری از سوال یکی از خبرنگاران به شدت ناراحت شد و به او توهین کرد. 

وی با بیان این مطلب که شما خبرنگاران بی‌سواد هستید و متاسفانه کل منتقدان و فضای نقد کشور بی‌سواد هستند، به سوالات مطرح شده ازسوی خبرنگاران در این نشست انتقاد کرده و گفت: نشانه این بی‌سوادی همین نشست امروز است که در آن هیچ سوالی درباره شخصیت‌پردازی و نحوه بازی و شخصیت از من پرسیده نشد.

در ادامه؛ خبرنگاران با بیان این مطلب که این مراسم نشست خبری است نه نشست نقد و بررسی؛ به دفاع از پرسش‌های خود پرداختند که بهناز جعفری از این پاسخ قانع نشد و به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. پس از او خبرنگاران نیز نشست را ترک کردند. با این وجود؛ علیرضا آرا، زینب تقوایی، مهدی بدرلو و هادی داداشی (بازیگر، تهیه‌کننده، مدیر تولید و روابط عمومی سریال) تلاش کردند اختلاف به وجود آمده را حل و فصل کنند اما درنهایت جلسه بی‌نتیجه و بدون آشتی دو طرف به پایان رسید.

لازم به ذکر است؛ سعید نعمت الله و کامبیز دیرباز که قرار بود در این نشست حضور پیدا کنند؛ در این جلسه حضور نداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز