خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه نمایشگاه قرآن کریم مطرح شد؛

وزیر ارشاد: بودجه قرآنی تا صد در صد افزایش پیدا خواهد کرد/بازگشت به فرهنگ قرآنی راه‌حل بحران‌های خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۰۶۲

وزیر ارشاد در اختتامیه نمایشگاه قرآن گفت: سال آتی بودجه قرآنی تا صد در صد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رضا صالحی امیری در اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه بودجه حوزه فعالیت‌های قرآنی را تا صد در صد افزایش خواهیم داد، گفت: این مسیر تا سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد و این حداقل وظیفه ما در راستای فرهنگ قرآن و عترت است.

وزیر ارشاد راه نجات کشور از بسیاری چالش‌های اجتماعی را گسترش فرهنگ قرآنی دانست و گفت: آنچه مهم است اینکه باید تلاش کنیم به کمک همه نهادهای فرهنگی اعم از نهادهای دینی، حوزه های علمیه، آستان قدس رضوی، حوزه علمیه و نهادهای دینی مردمی همه و همه به یک باور قطعی برسیم و آن این است که مسیر رسیدن به قله‌های توسعه از قرآن می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم مردمی دین‌مدار و پرفضیلت داشته باشیم باید از چشمه‌های قرآن و عترت بنوشیم. راه نجات از خشونت و جنایت و بحران‌های فعلی در خاورمیانه را بازگشت به فرهنگ قرآنی معرفی است.

وزیر ارشاد ضمن تأکید بر تقارن اختتامیه نمایشگاه قرآن با شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، قرآن و عترت را برای همیشه تاریخ در پیوند با یکدیگر خواند.

صالحی‌امیری نمایشگاه را افتخار بزرگی برای نظام اسلامی دانست و افزود: ما باور داریم گفتمان قرآنی باید در زندگی روزانه مردم جاری و ساری باشد این مگر با برنامه ریزی بلند مدت و نگاه کلان محور ممکن نیست.

وی با اشاره به مراسم شب‌های احیا خاطرنشان کرد: گفتمان قرآن یعنی تبدیل باید به باور. یعنی که مردم از عمق جان به قرآن احساس نیاز پیدا کنند.

وزیر ارشاد توجه ویژه نمایشگاه امسال به کودکان و نوجوانان را کار ارزنده‌ای دانست که باید ادامه‌دار باشد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای با فضیلت داشته باشیم باید نگاه خود را از مهدکودک‌ها و دبستان‌ها آغاز کنیم.

وی افزود: دولت از عمق جان باور دارد که راه نجات دولت برای توسعه همان مسیر قرآن و عترت است و اگر قرار باشد این دولت نسبت به مجموعه‌ای از خواسته‌های مردم پاسخگو باشد قبل از هر چیز باید مسیر خود را با مسیر قرآن و عترت انطباق دهد.

صالحی با تأکید بر اینکه تصویر عمومی جامعه باید تصویر قرآنی باشد، این نکته را رسالت قطعی همه کسانی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر گسترش فرهنگ اسلامی گام برمی‌دارند دانست و گفت: اگر امروز در جامعه با مجموعه‌ای از آسیب‌های اجتماعی رو به رو هستیم نتیجه کم توجهی به گفتمان قرآنی و اسلامی است.

وی با تأکید بر فضای مجازی که امسال از ابعاد برجسته نمایشگاه بود، فضای مجازی را فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و ادامه داد: اگر از فضای مجازی غافل باشیم، به آسیبی برای نسل جوان ما تبدیل می شود.

صالحی امیری با بیان اینکه بودجه حوزه فعالیت‌های قرآنی را تا صد در صد افزایش خواهیم داد، افزود: این مسیر تا سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد و این حداقل وظیفه ما در راستای فرهنگ قرآن و عترت است.

وی با تأکید بر تجربه موفق نمایشگاه کتاب مبنی بر واسپاری برگزاری نمایشگاه اظهار امیدواری کرد که سال آینده نمایشگاه توسط اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی اجرا و اداره شود و مجموعه‌های قرآنی به عنوان سیاست‌گذاران این حوزه کمک کنند تا خود نهادهای مردمی به میدان بیایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: ما امروز می‌توانیم با سلاح قرآن بر تمامی دشمنان خود پیروز شویم و با تمسک به اهل‌بیت و ولایت به تمامی آمال خود دست یابیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز