خبرگزاری کار ایران

رویاهای کودکان فلسطینی به دست کودکان ایرانی رسید

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۱۲

کتاب «قدس، رویای ما» ترجمه غلامرضا امامی ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز نشر شد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا امامی از چاپ دوباره‌ کتاب «قدس، رویای ما» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

این اثر دربرگیرنده‌ داستان‌ها و تصویرگری کودکان فلسطینی است که نخستین بار در سال ۱۳۵۹ منتشر شد.

امامی، نویسنده و مترجم نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان ضمن اعلام این خبر در مورد تاریخچه‌ انتشار این کتاب سخن گفت: سالیان پیش در سفری که به بیروت داشتم، به محبت دوست دیرینه‌ام محی‌الدین میداد هنرمند نامی، با کتاب «قدس رویای ما» آشنا شدم. این کتاب که از سوی انتشارات دارالافتا العربی نشر یافته بود به همراه کتاب قندیل کوچک نوشته‌ نویسنده‌ شهیر و شهید فلسطینی از سر مهر به من هدیه داده شد. در سال‌های آغازین انقلاب مهمانانی از جمله زکریا تامر در کانون حضور یافتند، از بخت خوش، سفر آن‌ها هم‌زمان شده بود با برگزاری نمایشگاه جهانی هنر فلسطین که رییس بخش هنرهای تجسمی سازمان آزادی بخش فلسطین به همراه مصطفی حلاج و کاریکاتوریست شهیر جهانی ناجی العلی سفری به ایران داشتند. در آن زمان نخست قندیل کوچک نوشته‌ غسان کنفانی منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن «قدس رویای ما» به انتشار رسید.

امامی ضمن ابراز خرسندی از چاپ مجدد این کتاب به دیباچه‌ی آن اشاره کرد: در چاپ جدید دیباچه‌ای به کتاب افزودم و از نقش قدس و فلسطین در تاریخ و فرهنگ‌مان یاد کردم. نکته‌ی حائز اهمیت آنکه زادگاه حضرت مسیح فلسطین بوده است و شهر بیت اللحم از شگفتی‌های روزگار است. بنابر کتاب انجیل هنگام تولد مسیح سه تن از پدران ما ایرانیان که از حرکت ستارگان تولد او را دریافته بودند هنگام زاده شدن مسیح در بیت‌اللحم حضور یافته و هدایایی که در انجیل به آن اشاره شده شامل طلا، مربا و کندر به حضرت مریم پیشکش کردند. این حادثه همچنان در مراسم بازسازی تولد مسیح تکرار می‌شود، یعنی سه چهره در بازسازی تولد مسیح دیده می‌شوند که هدایایی به دست دارند، اما کمتر کسی در می‌یابد که این سه تن ایرانی و پدران ما هستند. در چاپ جدید علاوه بر اشاره به این واقعه‌ی تاریخی، تصویری نیز از موزاییکی که بر سر در کلیسای بیت‌اللحم همچنان باقی مانده است افزودم.

مترجم کتاب قدس رویای ما» افزود: در این کتاب که در چهار بخش تنظیم شده است حس پاک و زیبای کودکان فلسطینی همراه با تصویرهای صادقانه‌ای که آنان با آرزوهایشان ترسیم کرده‌اند به چشم می‌خورد. کودکان امروز فلسطین سازندگان فردای این کشور هستند و آن چنان که در پایان دیباچه از شاعر شهره‌ی عرب نزار قبانی آورده‌ام آنان با دست‌های کوچکشان دنیایی بر پایه‌ی صلح، عدالت و آزادی خواهند ساخت.

این کتاب در چهار بخش دیباچه، رویا، آزادی، بازگشت ارائه شده است. کتاب مناسب گروه سنی «ب» و «ج» (۷ تا ۱۲ سال) است و ۱۴هزار تومان قیمت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز