خبرگزاری کار ایران

اجرای پرفورمنس سازهای کوبه‌ای و موسیقی مقامی کردستان در جشن شکرانه عیدفطر

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۰۰

خانه هنرمندان ایران به مناسبت ماه مبارک رمضان و در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر از ۳۱ خرداد تا ۶ تیر برنامه‌ای با عنوان «جشن شکرانه» برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، برنامه‌های «جشن شکرانه» مشتمل بر اجرای موسیقی سنتی و مقامی، حرکات موزون و نمایش طنز است. این اجراها هر شب در دو بخش از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در ایام برگزاری جشن شکرانه، هر شب در بخش نخست شاهد پرفورمنس سازهای کوبه‌ای (بزن به تخته) با همکاری اینتر- ارکستر تهران با مدیریت هنری نادر مشایخی و مدیریت ارکستر وحید افتخاری حسینی خواهیم بود. این پرفورمنس سعی دارد مخاطب را از درک واقعی از زمان دور کند و او را به سمت درک شخصی شده ای از زمان سوق دهد. این اثر مجموعه آثار نادر مشایخی تحت عنوان «بریکولاژ» است که براساس سیستم تفکر ایرانی در به کارگیری مواد در لحظه و سرهم بندی شکلی هدف مند طراحی شده‌اند.

زنبق طبیب‌زاده حکیمی، محمد عباسی، علیرضا ترابی، خسرومدواری، حمیدپاکیزه، فرناز اسناد، پرستو جعفری، زهره شایان، امیدشیرین، پرهام حکیمی، میثم منتظران، سحربغدادی، محمدپورطهماسبی، رومینا بردبار، امیرخیری، مونا کاوه، فربدفتحی،  تورنگ سلیمانی، امیرمقدم، پریسا جندقی، شایان ابراهیمی، بزرگمهر صفورا، وحید افتخارحسینی، عاطفه دمیرچی، میثم خان بیگی، امیرحسین اردیبهشت، پونه جهاندیده، زانا امیری، صدف افشاری، دامون فومنی، سحرشاطری، شیوا هوشمند، علی خوشنویس و امیرتهرانی نوازندگان این اجراها هستند.

چهارشنبه ۳۱ خرداد و در نخستین شب برنامه‌ها پس از اجرای پرفورمنس سازهای کوبه‌ای (بزن به تخته) شاهد دو اجرای موسیقی مقامی کردستان توسط گروه خلیفه غوثی با سرپرستی عبدالرحمن غوثی در دو نوبت خواهیم بود. سرپرستی این گروه برعهده عبدالرحمن غوثی است و در این اجرا عبدالرحمن غوثی: تک خوان، علیرضاغوثی: همخوان و نوازنده دف، عرفان غوثی: همخوان و نوازنده دف، میلاد جوانمردان: همخوان و نوازنده دف حضور دارند و در آن قطعات «مرحبا»، «وصال»، «سحربلبل»، «ذکر یارحمان» و «دلبر» را اجرا می‌کنند. سرپرستی کلی سه گروه موسیقی مقامی که در این ایام اجرا خواهند داشت نیز بر عهده کامران همت‌پور خواهد بود.

اجرای نمایش طنز با سرپرستی جمشید عسگری اردستانی از دیگر برنامه‌های شب نخست است و بازیگران سه نمایش طنز که به تناوب در طول این هفته اجرا می‌شود، عبارتند از ابوذر چهل امیرانی، جمشید عسگری و مسعود مهرابی. چهارشنبه ۳۱ خرداد نمایش «سرباز شش ماه خدمت» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر چهل امیرانی و بازیگری جمشید عسگری و ابوذر چهل امیرانی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز