خبرگزاری کار ایران

پوستر سال‌روز تولد عباس کیارستمی رونمایی شد؛

عباس کیارستمی 77 ساله شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۴۰

ابراهیم حقیقی در جشن تولد 77 سالگی عباس کیارستمی گفت: از دو سال پیش با آقای کیارستمی بر سرِ زیبایی‌های گرافیکی این دو هفتِ کنار هم، بارها با هم صحبت کرده بودیم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم که تولد 77 سالگی‌اش را در فقدانش خودش جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از پوستر ابراهیم حقیقی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تولد زنده‌یاد عباس کیارستمی، با حضور رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حقیقی، مجید رجبی معمار، نادر مشایخی و امیر اثباتی عصرچهارشنبه ۳۱ خرداد در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای مراسم، ابراهیم حقیقی، طراح پوستر طی سخنانی گفت: امسال تولد 77 سالگی عباس کیارستمی است. از دو سال پیش با آقای کیارستمی بر سرِ زیبایی‌های گرافیکی این دو هفتِ کنار هم، بارها با هم صحبت کرده بودیم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم که تولد 77 سالگی‌اش را در فقدان خودش جشن بگیریم. او هنرمندی بزرگ و به حق، جهانی بود.

سپس در مانیتوری که در فضای بازِ خانه‌ی هنرمندان قرار گرفته بود، قسمت‌هایی از مستند 76 دقیقه و 15 ثانیه ساخته‌ سیف‌الله صمدیان درباره بخش‌هایی از زندگیِ عباس کیارستمی به نمایش در‌آمد.

در ادامه‌ی این مراسم، مجید رجبی معمار، مدیر عامل خانه هنرمندان گفت: از یکم تیرماه، تا 14 تیرماه سال‌روز درگذشت عباس کیارستمی، برنامه‌های متعددی تحت عنوان «زندگی و دیگر هیچ» برای این هنرمند فقید در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد، و یکم تیرماه شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت و برپایی نمایشگاهی با همین عنوان خواهیم بود. در این نمایشگاه آثار طراحی عباس کیارستمی در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جشن شکرانه که از 31 خرداد در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، گفت: جشن شکرانه به مناسبت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان ترتیب داده شده است و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت. در ایام برگزاری این جشن هر شب شاهد اجرای گروهِ «بزن به تخته» به رهبری نادر مشایخی، نمایش طنز و موسیقی مقامی شهرهای مختلف ایران از جمله کردستان و کرمانشاه و اجرای حرکات موزون هستیم.

در ادامه این مراسم از پوستر طراحی شده‌ توسط ابراهیم حقیقی به مناسبت تولد 77 سالگی عباس کیارستمی رونمایی شد.

حقیقی پوستر 77 سالگی عباس کیارستمی را به پیشنهاد خانه هنرمندان ایران طراحی کرده بود و مراسم امضای این پوستر با حضور هنرمندان حاضر برگزار شد.

خانه‌ هنرمندان از 1 تا 14 تیرماه، هرشب از ساعت 19:30 الی 20:30 اجرای گروه «بزن به تخته» به رهبری نادر مشایخی، و از ساعت 21 تا 22:30 برنامه‌های اجرای موسیقی زنده، اجراهای طنز، و حرکات موزون را میزبانی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز