خبرگزاری کار ایران

نقاشی‌های میترا بابایی روی دیوار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۱۴۳

گالری فردا آثار میترا بابایی را در نمایشگاهی انفرادی و با عنوان «زنان و زمان» روی دیوار خواهد برد.

به گزارش ایلنا، گالری فردا آثار میترا بابایی را در نمایشگاهی انفرادی و با عنوان «زنان و زمان» روی دیوار خواهد برد.

این گالری در نمایشگاهی که جمعه پیشِ رو افتتاح خواهد شد، آثار میترا بابایی را به نمایش درخواهد آورد. در این نمایشگاه ساعتچی حدود 35 اثر خود را برای عرضه و نمایش انتخاب کرده است.

بابایی در استیتمنت و توضیح نمایشگاه خود آورده است: از آنجا که در طول تاریخ زنان در اجتماع جایگاه متفاوتی داشته‌اند سعی کرده‌ام در نقاشی‌هایم به چهره‌های زنان بیشتر بپردازم. در گذشته زن جنس دوم تلقی می‌شده و دچار محدودیت‌هایی در اجتماع بوده. به همین دلیل در ابتدا نقاشی‌هایم تنها حول زنان و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بر آنان بوده. زنانی با چهره‌های مات و چشمانی مغموم با گردن‌هایی کشیده که حاکی از بلندپروازی و آرزوهای بزرگی بود که این زنان در پس مشکلات و محدودیت‌ها در دلشان نهان بوده.

به مرور زمان می‌بینیم که این محدودیت‌ها در حال کمرنگ شدن هستند و حضور زنان را در اجتماع بیشتر شاهد هستیم. من نیز در کارهایم به این پرتره‌ها ترکیب‌بندی اضافه کردم و آنان را در حین انجام فعالیت‌های اجتماعی قرار دادم. گویی به آرزوهایشان نزدیک‌تر می‌شوند. برای کشیدن پرتره‌هایم از چهره‌های زنانی قدرتمند و زحمت‌کش یا بالعکس زنانی افسرده و شکننده استفاده می‌کنم. نوعی روانشناسی چهره برایم محسوب می‌شود. پیش می‌آید زنی با چهره‌ای مغموم اما لبخندی تصنعی سعی بر آرام نگه داشتن فضای خانه داشته و من فکر می‌کنم همه‌ی ما با چنین زنانی در لحظاتی روبرو بوده‌ایم. برای من این لبخند و آن چشمان غمگین ترکیبی بین این دو احساس قابل ستایش بوده و سعی بر نشان دادنشان در نقاشی‌هایم با روایت‌ها و فضاهایی متفاوت دارم.

این نمایشگاه از 9 تیر تا 15 این ماه در گالری فردا برپا شده است و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 مراجعه کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز