خبرگزاری کار ایران

طراحی یک فضای خصوصی با شعر

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۴۳۲

هفتمین مجموعه شعر علیرضا بهنام با عنوان «طرحی از فضای خصوصی» توسط انتشارات بوتیمار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا بهنام، شاعر، نویسنده و مترجمی‌ست که سال‌هاست در مطبوعات هم فعالیت می‌کند و دغدغه‌های فرهنگی‌اش را در قالب فعالیت‌های مختلف، چون ترجمه مجموعه‌ شعرهای عاشقانه از شاعران نسل بیت: ریچارد براتیگان، آلن گینزبرگ و البته چارلز بوکوفسکی که هرگز خودش را جزو جریان و مکتب و نسلی ندانست و داستان کوتاه روی کاغذ آورده است. البته در کنار این‌ها نباید از حضور مستمر بهنام در این سال‌ها در مطبوعات هم چشم‌پوشی کرد.

به نظر می‌رسد هفتمین مجموعه شعر علی‌رضا بهنام، گریزی‌ست به دنیای خصوصی شاعر و روی کاغذ آمدن کلماتی که نشان‌گر درونیات اوست. هرچند این تنها وجه جذاب کتاب نیست و دست‌ماسه قرار دادن فرم و بازی زبانی لابه‌لای اشعار آمده در «طرحی از فضای خصوصی»، فضای متفاوتی را رقم زده که برای خواننده جذاب و تازه خواهد بود.

چشم منی باز شو وقتی گربه‌های از درهای مخفی پر کرده‌اند ...

خانه را با طرحی از فضای خصوصی

ترانهٔ منی

تن‌ها که می‌مانی از نوازش نت‌ها

بگذار بشنوم‌ات زیر بارش بی‌امان این همه رویا

کابوس‌هات نشسته بر بالشی از جنس گذشته گربه‌هات زن‌های

بی‌صورت و اتاق‌های بی‌انت‌ها خواب‌های مرا قطع و می‌شود قطع از

یک نفس که بین ما فاصله‌یی نیست و نباشد

رویای منی...

«طرحی از یک فضای خصوصی» در حالی منتشر شده که پیش از این، «سوخته از معصومیت» که نگاهی دقیق به نسل بیت دارد، توسط بهنام و نشر بوتیمار برگردانده و منتشر شده است. این مجموعه‌ شامل بیست و پنج شعر اجتماعی در پنجاه صفحه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز