خبرگزاری کار ایران

مژگان شیخی:

تکریم اهل قلم؛ تکریم کتاب است

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۲۰۹

مژگان شیخی؛ نویسنده با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری روز قلم گفت: تکریم اهل قلم به معنای تکریم کتاب است و نتیجه آن افزایش مطالعه و تعداد کتابخوان‌ها و فروش کتاب در جامعه است.

به گزارش ایلنا، این نویسنده عنوان کرد: روز قلم بهانه‌ای برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن و تجلیل و قدردانی از تمام فرهنگ مداران است که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ جامعه صرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در مورد روز قلم اطلاعاتی ندارند، گفت: روز قلم در تقویم ایران، به عنوان نمادی برای تجلیل از صاحب قلمان و آثارشان انتخاب شده است. برگزاری مراسم‌های مختلف تحت عناوین بزرگداشت، گرامیداشت و... می‌توان مردم را از وجود این روز در تقویم رسمی کشور مطلع کرد.

این نویسنده ادامه داد: نقش رسانه‌های دیداری، شنیداری و چاپی در انعکاس برنامه‌های کتاب محور باید پررنگ باشد تا اهالی قلم در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در صدر همه خبر‌ها قرار بگیرند.

نویسنده «دفترچه خاطرات یک کلاغ» با بیان اینکه پاسداشت اهالی قلم با معرفی به هنگام آثارشان نگه داشته می‌شود، گفت: اهالی قلم به واسطه آثاری که منتشر می‌کنند در جامعه و نزد مخاطبانشان شناخته می‌شوند؛ بنابراین نهادهایی مانند خانه کتاب که نقش اطلاع رسانی در حوزه کتاب را بر عهده دارد باید در قالب برنامه‌های مختلف در شناساندن آثار اهالی قلم منتهی تلاش خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی مانند جشن امضای کتاب، نقد و بررسی کتاب، بزرگداشت و نکوداشت اهالی قلم باید در شهرهای مختلف نیز به صورت جدی دنبال شود تا مخاطبان شهرستانی هم با آثار نویسندگان و مترجمان آشنا شوند.

آیین رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار» و تجلیل از پیشکسوتان اهل قلم سه شنبه (۱۳ تیرماه) ساعت ۱۰ صبح در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی به نشانی بزرگراه حقانی، خروجی کتابخانه ملی، درب غربی، سالن قلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز