خبرگزاری کار ایران

روایت زندگی دکتر محمد معین با صدای بهروز رضوی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۲۹۰

کتاب «ماه عاشق» زندگینامه داستانی مردی از دیار لغت، دکتر محمد معین، طی هفت شب پی در پی از هفدهم تا بیست و سوم تیر، در برنامه کتاب شب خوانده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «ماه عاشق» زندگینامه دکتر محمد معین، داستانی را «سرور کتبی» نوشته، انتشارات سروش آن را منتشرکرده و «محمدباقر رضایی» کار انتخاب و آماده‌سازی آن برای خوانش در برنامه کتاب شب را به عهده داشته است.

محمد معین یکی از دانشمندان و ادیبان تکرار نشدنی این سرزمین و از همه مهم‌تر انسان فرهیخته‌ای بود که یک دم از عشق و اعتقاد خود فاصله نگرفت و کار تدوین فرهنگ شش جلدی معین را با مرارت فراوان به انجام رساند. علی اکبر دهخدا و نیما یوشیج آنقدر به این مرد بزرگ علاقه داشتند که هر دو، در وصیتنامه‌های خود، او را به عنوان تنها وصی و اختیاردار مطلق آثارشان معرفی کردند.

گفتنی است در تهران، یک خیابان و همچنین یک ایستگاه مترو را به نام استاد معین نامگذاری کرده‌اند و سالروز درگذشت او، سیزدهم تیرماه است.

برنامه کتاب شب، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیوتهران است که هرشب ساعت ۲۳: ۳۰، کتاب‌های مشهور ایران و جهان را با صدای بهروز رضوی برای علاقه مندان آثار بر‌تر، بازخوانی می‌کند.

تهیه کننده این برنامه رضا قربانی و نویسنده و کار‌شناس آن محمدباقر رضایی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز