خبرگزاری کار ایران

تشکیل حلقه تألیف داستان کوتاه در انتشارات مدرسه

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۳۱

انتشارات مدرسه با هدف تقویت و احیای نوع ادبی داستان کوتاه برای نوجوانان، «حلقه تألیف داستان کوتاه» تشکیل داد.

به گزارش ایلنا، باتوجه به ضرورت بهره‌گیری از نوع ادبی داستان کوتاه و با توجه به کمبود آثار منتشر شده برای نوجوانان در این قالب ادبی، کارگروه ادبیات داستانی این انتشارات نسبت به تشکیل «حلقه تألیف داستان کوتاه» اقدام کرده است.

در حلقه تالیف داستان کوتاه که با مدیریت مصطفی خرامان برگزار می‌شود، تاکنون ۳۲ نویسنده در آن عضو شده‌اند که از میان اعضای این حلقه می‌توان به نویسندگانی چون محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، محمدرضا اصلانی، محمدرضا یوسفی، عباس جهانگیریان، حبیب یوسف‌زاده، حسن احمدی، محمد قربانی، عادله خلیفی و بدری مشهدی اشاره کرد.

مدیر عامل انتشارات مدرسه در نخستین جلسه این حلقه با تأکید بر اهمیت استفاده از قالب‌های داستانی برای انجام مأموریت‌های انتشارات مدرسه گفت: متأسفانه امروز، تولید داستان کوتاه برای نوجوانان بسیار کم شده و این نوع ادبی در ایران در معرض خطر فراموشی قرار گرفته است. از طرفی، تعداد مجلاتی که داستان‌های کوتاه ویژه نوجوانان چاپ می‌کنند، بسیار کم است و هرکدام از آن‌ها حداکثر هر ماه یک داستان منتشر می‌کنند.

حمیدرضا شاه‌آبادی ادامه داد: ناشران هم به چاپ مجموعه داستان کوتاه، اقبالی نشان نمی‌دهند و همین باعث شده که نویسندگان کمتر به این نوع ادبی توجه نشان دهند.

وی بعد از تشریح بیشتر وضعیت نشر داستان کوتاه اضافه کرد: ما با تشکیل این حلقه تلاش می‌کنیم این نوع ادبی را مجدداً احیاء کنیم و از آن برای دستیابی به اهداف مأموریتی خود بهره ببریم.

شاه‌آبادی در تشریح شیوه عملکرد این حلقه گفت: حلقه تألیف، متشکل از گروهی از نویسندگان باتجربه و باسابقه درکنار جمعی از نویسندگان جوان است که هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهند. در این جلسه، ابتدا بحثی پیرامون مبانی نظری داستان کوتاه در میان حاضران درمی‌گیرد و پس از آن، سه نفر از حاضران داستان‌های کوتاه خود را می‌خوانند و دیگران درباره داستان‌ها نظر می‌دهند.

وی اظهار داشت: آثار برگزیده هر جلسه پس از تأیید نهایی توسط کارگروه ادبیات داستانی انتشارات مدرسه، بر اساس یک رده‌بندی کیفی خریداری و در قالب مجموعه داستان کوتاه منتشر می‌شوند.

شاه‌آبادی درباره چگونگی چاپ آثار برگزیده گفت: بنای ما بر این است که تا پایان سال جاری، دست کم ۵۰ داستان را در قالب ۵ مجموعه منتشر کنیم و امیدواریم اولین مجموعه، حداکثر تا اول پاییز سال جاری منتشر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز