خبرگزاری کار ایران

شهرزاد از نگاه بازیگران/معجون عشق و نوستالژی

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۲۳

تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون درباره سریال «شهرزاد» و فصل دوم آن که تاکنون دو قسمت آن عرضه شده است؛ به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، لاله اسکندری، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، سیما تیرانداز، نفیسه روشن، سروش صحت، پولاد کیمیایی، مرجانه گلچین، مجید مظفری و ناصر ملک مطیعی در گفت‌و‌گوهای خود از این سریال به عنوان اثری باکیفیت یاد کرده و حسن فتحی و تیم تولید آن را تحسین کردند.

لاله اسکندری: مثلث عشقی در شهرزاد جذاب است

لاله اسکندری نیز گفت: «شهرزاد» از سریال‌های بسیار موفق نمایش خانگی است که البته بیشترین موفقیت آن مربوط به بازی‌ها، قصه، فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس و... همگی در مسیر درستی قرار گرفتند و نباید از یاد ببریم که حسن فتحی در سال‌های گذشته آثار موفقی از خود بر جای گذاشته است تا آنجا که از میوه ممنوعه، شب دهم و مدار صفر درجه به عنوان سریال‌های فاخر یاد می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرزاد مثلث عشقی وجود دارد که مخاطب آنرا بسیار دوست دارد و به همین دلیل هم آنرا تا انت‌ها دنبال می‌کند. شهرزادعلاوه بر قصه عاشقانه‌اش به قسمت‌هایی از تاریخ نیز پرداخته است و از آنجا که فتحی تسلط خوبی بر تاریخ معاصردارد آنرا به خوبی به تصویر می‌کشد.

اسکندری یاداور شد: ناگفته نماند که این سریال علاوه بر بازیگران و عوامل خوب از گروه حرفه‌ای برای تبلیغات به ویژه در فضای مجازی نیز برخوردار است و بیلبوردهای آن در شهر شهر نیز بسیار دیدنی است. همه این عوامل در کنار هم موجب موفقیت و استقبال خوب از یک سریال می‌شود و مخاطب نیز هر هفته هزینه می‌کند تا سریال مورد علاقه‌اش را ببیند.

عبدالرضا اکبری: داستان شهرزاد خوب است

عبدالرضا اکبری گفت: «شهرزاد» داستان خوبی دارد و از بافت دراماتیک جذابی برخوردار است. نویسندگان آن حسن فتحی و نغمه ثمینی داستان خوبی نوشته‌اند و فتحی آنرا به خوبی اجرا و هدایت کرده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه بازیگران درخشانی حضور دارند که به درستی نقش‌هایشان را ایفا کرده‌اند. فصل اول «شهرزاد» با استقبال بسیار خوبی همراه بود که قطعا فصل دوم آن هم مخاطب را با خود همراه خواهد کرد.

کمند امیرسلیمانی: داستان شهرزاد بسیار جذاب است

کمند امیرسلیمانی نیز درباره شهرزاد گفت: زمانیکه یک اثری هنری با استقبال خوبی مواجه می‌شود قطعا در همه زمینه‌ها خوب عمل کرده که به این مرحله رسیده است. متن، بازیگر، کارگردانی، تصاویر زیبا، طراحی صحنه و لباس، گریم خوب این‌ها همه مواردی است که در سریال شهرزاد به خوبی مشهود است و به خوبی درکنار هم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوب بود که این سریال در تلویزیون نمایش داده می‌شد اما با توجه به محدودیت‌هایی که در رسانه ملی وجود دارد به نظرم نمایش خانگی برای عرضه آن مناسب‌تر است ضمن اینکه در این مدیوم صحنه‌ها واقعی‌تر جلوه پیدا می‌کند. پس می‌توان گفت در شهرزاد داستان و بازی‌ها بسیار خوب و چشمگیر است و حرفه‌ای به آن پرداخته شده است و دوره تاریخی خوبی نیز برای سریال درنظر گرفته شده است. امیرسلیمانی همچنین گفت: من به عنوان یک ایرانی خوشحال می‌شوم قسمتی از دوران تاریخی کشورم به تصویر کشیده شود زیرا این مهم موجب می‌شود تا جوانان کشورهم که در آن برهه زمانی حضور نداشتند با تاریخمان آشنا شوند. شهرزاد به اتفاقات تاریخی نیز به خوبی پرداخته است که برای همه ما جذابیت زیادی دارد.

سیما تیرانداز: نوع نگاه در شهرزاد متفاوت است

سیما تیرانداز معتقد است که سریال‌هایی که در نمایش خانگی ساخته می‌شود بسیار موفق‌تر از سریال‌هایی است که در تلویزیون ساخته می‌شود، عمل می‌کند زیرا به خاطر کمتر بودن محدودیت‌ها بازیگر با فراق بیشتریحضور پیدا می‌کند و از دیگر نکات مثبت سریال‌های نمایش خانگی این است که هروقت فرصت داشته باشیم درکنار خانواده می‌توانیم آنرا ببینیم.

وی در ادامه افزود: سریال «شهرزاد» بسیار مورد استقبال قرار گرفت زیرا کارگردان آن حسن فتحی است که سابقه درخشانی در سریال سازی دارد. سریال «شهرزاد» موفق است زیرا نوع نگاه و نکته سنجی کارگردانش بسیار متفاوت است. حسن فتحی را می‌توان با علی حاتمی مقایسه کرد هرچند فتحی علاوه بر ساخت سریال‌های تاریخی در ژانر اجتماعی هم بسیار موفق بوده است.

تیرانداز همچنین گفت: از دیگر عوامل موفقیت این سریال بازیگرانی است که در آن حضور دارد که همگی درست انتخاب شده‌اند و در مرحله بعد داستان سریال و کارگردانی آن است که همه‌شان درست سرجای خودشان قرار گرفته‌اند. در سریال «شهرزاد» به دوره‌ای از تاریخ کشورمان نیز اشاره شده است که گذشته برای همه ما جذابیت دارد و زمانیکه این گذشته برای ما متفاوت‌تر نشان داده شود جذابین آن هم بیشتر می‌شود و اجازه قضاوت را به مخاطب می‌دهد و این امر نکته بسیار مثبت در آثار حسن فتحی و مشخصا سریال «شهرزاد» است.

نفیسه روشن: امروز در زندگی‌ها عشق کم شده است

نفیسه روشن نیز درباره شهرزاد گفت: استقبال از شهرزاد به دلیل کامل بودن آن است اینکه هیچ نقصی در آن نمی‌بینیم و مهم‌تر اینکه یک کارگردان حرفه‌ای و خوش نام بنام حسن فتحی سکان آنرا در دست دارد. همانطور که شب دهم، مدار صفر درجه، میوه ممنوعه ماندگار شد شهرزاد هم‌‌‌ همان اندازه و شاید هم بیشتر ماندگار می‌شود. از دیگر نقاط مثبت این سریال وجود چهره‌های سینمایی و تلویزیونی در کنار هم است.

وی ادامه داد: نور، صدا، طراحی صحنه و لباس، گریم همه این موارد به خوبی در این سریال رعایت شده و موجب موفقیت آن شده تا آنجا که مخاطب حتی از دیدن لباس‌ها و چهره‌ها که حال و هوای آن برهه تاریخی را دارد، لذت می‌برد.

روشن همچنین گفت: از دیگر نقاط مثبت شهرزاد این است که حتی در کوتاه‌ترین سکانس‌ها نیز از بازیگران چهره استفاده کرده است و مهم‌تر اینکه شهرزاد قصه عاشقانه‌ای را دنبال می‌کند که برای همه ما لذت بخش است زیرا امروز در زندگی‌ها عشق کم شده است.

وی ادامه داد: درست است که فتحی به موضوعاتی درباره اتفاقات تار یخی هم اشاره دارد اما به خوبی می‌داند از این موضوعات در فیلم‌ها و سریال‌هایش چگونه استفاده کند تا تو ذوق مخاطب نزند. از دیدن قسمت اول و دوم فصل دوم این سریال بسیار لذت بردم و برایم‌‌‌ همان تازگی فصل اول را داشت. در مورد سریال‌های ۲ فصلی اغلب شاهد تغییراتی خواهیم بود اما در مورد شهرزاد چنین جیزی وجود نداشت یعنی زمانیکه فصل جدید را دیدم به نوعی‌‌‌ همان ادامه فصل اول بود.

سروش صحت: خوش بحال همه عوامل شهرزاد

سروش صحت نیز درباره شهرزاد گفت: به جرات می‌توان اگر اثری حساب شده و درست ساخته شده باشد و گروهی قوی داشته باشد از آن استقبال می‌شود. همه می‌دانیم ساختن سریال سخت است و ساخت اثری که مورد توجه عام و خاص قرار گیرد بسیار سخت‌تر است.

وی ادامه داد: خوش به حال تمام عوامل «شهرزاد» که هم در قسمت اول و هم در فصل دوم بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. امیدوارم فصل دوم نیز به‌‌‌ همان اندازه فصل اول مخاطب را با خود همراه کند.

پولاد کیمیایی: شهرزاد در مسیر درستی قرار گرفته است

پولاد کیمیایی معتقد است که از زمانیکه تلویزیون افت کرد و نتوانست در زمینه سریال‌ها با قصه‌های طولانی موفق باشد نمایش خانگی جایی برای ارائه این نوع سریال‌ها شد که به خوبی هم مورد استقبال قرار گرفت تا آنجا که حتی بازیگران سینما هم به این مدیوم اطمینان کردند. وی ادامه داد: البته در کشورهای دیگر مانند آمریکا و کانادا بخش خصوصی چنین سریال‌های با کیفیتی را می‌سازد که بسیار هم مورد استقبال قرار می‌گیرد و سریال تبدیل به یک هنری نزدیک به سینما می‌شود.

کیمیایی با بیان اینکه امروز در تلویزیون ما از این نظر حفره‌ای ایجاد شده است افزود: به همین دلیل هم مردم به سریال‌های نمایش خانگی گرایش پیدا کرده‌اند که یکی از این سریال‌ها «شهرزاد» است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: به نظرم یکی از دلایل موفقیت شهرزاد این است که در مسیر درستی قرار گرفته است و کیفیت خوب آن موجب شده تا نمونه کاملی از یک سریال موفق ایرانی باشد. البته عوامل زیادی مانند بازیگران، قصه، نظم و... در دیده آن تاثیرگذار است که شهرزاد توانسته به خوبی از مشکلات مربوط به این موضوعات عبور کند و جای خوبی در دل‌های مخاطبان پیدا کند.

کیمیایی همچنین گفت: از دیگر نکات قابل توجه در این مجموعه فاخر این است که شخصیت پردازی‌ها و قصه آن بسیار جذاب است و علاوه بر آن صحنه بسیار تمیزی دارد. به نظرم با ساخت سریال شهرزاد اتفاق خوبی در عرصه سریال سازی ایران افتاده است که امیدوارم به سرانجام برسد و شهرزاد این روال خوب را تا انت‌ها ادامه دهد. امیدوارم فصل دوم این سریال پرطرفدار با‌‌‌ همان نقاط قوت فصل اول مخاطب را با خود همراه کند.

مرجانه گلچین: حسن فتحی کارنامه درخشانی دارد

مرجانه گلچین نیز درباره شهرزاد گفت: طبیعی است زمانیکه از فیلم یا سریالی استقبال زیادی شود دلیل بر موفقیت آن است. در سال‌های اخیر شاهد موفقیت برخی از فیلم‌های سینمایی بودیم که مردم بیشتر برای سرگرمی آن‌ها را می‌دیدند اما در مورد شهرزاد بدین شکل نبود و این موفقیت مربوط به کارگردانی، بازی‌های خوب و... بود.

وی ادامه داد: در این سریال همه عوامل درست و صحیح در جای خود قرار گرفتند و قصه به خوبی پرداخت شده بود و مهم‌تر اینکه «شهرزاد» رجعتی به گذشته دارد و از آنجاییکه حس نوستالژی زیبایی دارد برای مخاطب خوشایند است زیرا مردم خاطرات شیرینی از گذشته دارند. به نظرم سریال‌های اینچنینی که چاشنی عاشقانه‌ای هم به دنبال دارد از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردارند.

گلچین درباره حسن فتحی نیز گفت: حسن فتحی همیشه موفق بوده است از زمانیکه جوان بوده فیلم‌ها و سریال‌هایش مورد توجه قرار می‌گرفته و حال که به پختگی رسیده است این میزان استقبال از کار‌هایشان بسیار بیشتر است و می‌توان گفت ایشان کارنامه بسیار درخشانی دارند.

مجید مظفری: شهرزاد دورهمی خانواده‌ها است

مجید مظفری با بیان اینکه حسن فتحی در همه آثار تصویری، تا‌تر موفق بوده است گفت: مهم‌تر این است که فتحی قلم بسیار خوبی دارد و با توجه به نگاه درستی که به آثارش دارد مخاطب را با خود همراه می‌کند.

وی ادامه داد: فصل دوم شهرزاد با همه بی‌مهری‌هایی که قبل از شروع نسبت به آن شد (همه گروه ایستادگی کردند) ادامه دار شد به همین دلیل هم حتما اثر خوبی خواهد شد. آنچه مشخص و واضح است عوامل شهرزاد که همه حرفه‌ای هستند در این مجموعه دلی با حسن فتحی همراه شدند البته ناگفته نماند که حسن فتحی هم همیشه از بازیگرانش حمایت می‌کند و این امری بسیار زیباست.

مظفری یاداور شد: نباید از یاد ببریم که ما در دهه‌هایی در کشورمان شاهد رشد فرهنگی بودیم، مردم بیشتر بهم نزدیک بودند، بهم احترام می‌گذاشتند و حتی با حرف و قول قرارو تایید نگاهی باهم همراه بودند و به نوعی چک و سفته می‌انشان وجود نداشت و این امر را حسن فتحی در مجموعه شهرزاد به خوبی نشان داده است چیزی که در سریال‌ها و فیلم‌های دیگر کمتر به چشم می‌خورد.

وی اداکه داد: به نظرم شهرزاد به نقاط مثبت زیادی که دارد به یک مجموعه بسیار فاخر تبدیل شده به همین دلیل هم مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است. به جرات می‌توان گفت که یک اثر فاخرموجب رشد فرهنگی در جامعه می‌شود. از ویژگی‌های بسیار خوب سریال شهرزاد این است که مخاطب آنرا در کنار خانواده می‌بیند و درباره موضوعات مختلف آن نظراتی را بین هم رد و بدل می‌کنند و البته بیشتر این نظرات مثبت بوده است.

مظفری افزود: درواقع می‌توان گفت شهرزاد دورهمی خانواده‌ها است که با خصوصیات مثبت و مختلفی که در شخصیت‌ها برجا گذاشته می‌تواند نگاه مردم جامعه را تغییر دهد. امیدوارم این مجموعه فاخر ادامه دار باشد زیرا بودن برای ما و جامعه ما بسیار مفید خواهد بود.

ناصر ملک مطیعی: جای نصیریان در فصل دوم خالی است

ناصر ملک مطیعی درباره شهر زاد گفت: من معتقدم هر فیلم و سریالی که مورد استقبال مردم قرار گیرد عیب و نقص آن از بین می‌رود. مردم ما «شهرزاد» را دوست دارند چون زندگی خودشان است و اتفاقات آن مربوط به زندگی روزمره‌شان است و به خاطر سادگی و بی‌آلایشی که قصه‌اش دارد با آن همراه شدند.

وی ادامه داد: حسن فتحی کارگردان باتجربه‌ای است که از تجربیاتش در آثارش به خوبی استفاده می‌کند و با توجه به اشرافی که دارد همه عوامل خوب را در آثارش سهیم می‌کند. در این سریال به برخی وقایع تاریخی نیز اشاره شده که همه این وقایع ممکن است دلچسب نباشد اما طرز بیان بسیار مهم است که فتحی به خوبی از عهده آن برآمده است زیرا این وقایع را با صداقت و واضح بیان کرده است.

ملک مطیعی یاداور شد: موضوعاتی که این گارگردان در آثارش به آن‌ها می‌پردازد آرزوهای مردم است که روزگاری این چنین ساده زندگی می‌کردند و امروز همه ما با مشکلاتی روبرو هستیم به همین دلیل هم بر دل آن‌ها به خوبی نشسته است. طبیعی است که مخاطب دوست دارد قهرمان خود را بر روی پرده سینما و تلویزیون ببیند که در این سریال قهرمان‌ها هم به خوبی پرورانده شده‌اند. قطعا فصل دوم شهرزاد هم با استقبال خوبی همراه می‌شود زیرا بازیگران و عوامل خوبی در آن حضور دارند و جای علی نصیریان (بزرگ آقا) در فصل دوم خالی است.

قسمت سوم فصل دوم شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی سیدمحمد امامی دوشنبه ۱۹ تیرماه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز