خبرگزاری کار ایران

نیکنام حسین‌پور در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

تخفیف در رای صادر شده برای ۴ ناشر متخلف/یک مورد تخلف قاچاق کتاب به هیئت رسیدگی به تخلفات ارشاد ارجاع داده شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۱۴۳

نیکنام حسین‌پور تاکید کرد: تاکنون برای پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته است ۲۰ رای صادر شده است که از این تعداد ۱۶ رای بر سر جای خود باقی ماندند و ۴ رای نیز با در نظر گرفتن سوابق ناشر و محتویات پرونده و... مشمول تخفیف‌هایی شد.

نیکنام حسین‌پور (رئیس هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین روند بررسی درخواست‌های تجدیدنظر ناشران گفت: اعضای هیئت تجدیدنظر آرای سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با احکام دکتر صالحی مشخص شده‌اند تاکنون چندین و چند جلسه برای رسیدگی به اعتراض ناشران نسبت به آرای صادر شده برای تخلفات ایام نمایشگاه داشته‌اند. تاکنون برای پرونده‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته است ۲۰ رای صادر شده است که از این تعداد ۱۶ رای بر سر جای خود باقی ماندند و ۴ رای نیز با در نظر گرفتن سوابق ناشر و محتویات پرونده و... مشمول تخفیف‌هایی شد.

حسین‌پور ادامه داد: به عنوان مثال از این ۴ رای محرومیت دو مورد به اخطار کتبی و دروج در پرونده و ۲ مورد نیز تعهد کتبی و محرومیت از نمایشگاه‌های استانی به جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده تخفیف داده شدند.

او البته به نگاه ویژه به تخلف قاچاق کتاب در درخواست‌های تجدیدنظر نیز تاکید و بیان کرد: در بین تمام تخلفات ناشران مثل نقد کردن بن‌کارت بدون فروش کتاب؛ فروش کتاب غیر و... یک مورد هم تخلف قاجاق کتاب یعنی استفاده از فایل کتاب فلان ناشر و چاپ آن در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و... فروش در نمایشگاه داشته‌ایم که علاوه بر حفط حکم محرومیت قبلی پرونده به هیدت تخلف ناشران وزارت ارشاد در اداره کل ارشاد استان تهران ارائه داده‌ایم تا پیگیری حقوقی و قضایی این تخلف هم دنبال شود تا در مورد پروانه نشر این ناشر هم تصمیم‌گیری شود. این تخلف یک سرقت ادبی محسوب می‌شود که باشد با جدیت پیگیری شده و با متخلفان برخورد شود. جلسه بعدی هیئت و بررسی نزدیک به ۲۰ پرونده باقیمانده هم هفته آینده برگزار می‌شود.

رئیس «هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» پیش‌تر به ایلنا گفته بود: مبنا همچون سال گذشته حفظ آرا و صیانت از حقوق صنفی ناشران حرفه‌ای و فعالی است که به سلامت در نمایشگاه حضور داشته‌اند ولی چون در ایام نمایشگاه ترافیک کاری زیاد بوده و ممکن است بعضا گزارشی ناقص به دست ما رسیده باشد و قضاوت براساس این داده‌های ناقص اتفاق افتاده باشد، شرایط درخواست تجدیدنظر را هم فراهم کرده‌ایم. دخل و تصرفی در آرا اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه مستندات و مدارکی که ناشر به هیئت ارائه می‌کند به قدری قوی باشد که اعضای هیئت را به جمع‌بندی برای تخفیف در رای صادر شده برساند.

براساس آرای صادر شده توسط هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران در سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۵۶ ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال ۹۷ محروم شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز