خبرگزاری کار ایران

آغاز ثبت‌نام مادران شهر تهران در کارگاه‌های قصه‌گویی

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۴۶

مسوول دبیرخانه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» از آغاز ثبت نام مادران شهر تهران در کارگاه‌های قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حامد طراحی با اعلام این خبر افزود: به منظور انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و سنت‌های  ایرانی اسلامی به کودکان به‌صورت غیرمستقیم و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط و اُنس بیشتر اعضای خانواده با ابزار قصه‌گویی، سومین جشنواره «مادران قصه‌گو»ی شهر تهران برگزار می‌شود.

او افزود: مرحله نخست این جشنواره در قالب کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی برای مادران در هشت منطقه اجرا خواهد شد.

طراحی در ادامه گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و لزوم توجه مادران به قصه و بهره‌گیری از آن برای تربیت فرزندان از ۱۷ تیر  کار خود را در منطقه ۱۸ به عنوان دبیرخانه جشنواره و همچنین در مناطق ۵-۶-۸-۱۰-۱۲-۱۳-۱۴ آغاز کرد و بر این اساس مادران می‌توانند با ثبت نام در یکی از مراکز فرهنگی این مناطق در کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی زیر نظر مربیان مجرب حوزه قصه‌گویی ، مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را فراگیرند.

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) با بیان این‌که آخرین مهلت ثبت نام در کارگاه‌ها ۱۰ مردادماه سال جاری است اظهار کرد: در این کارگاه‌ها، رویکردهایی همچون تشویق مادران به جست‌وجو و مطالعه کتاب‌های مناسب برای قصه‌گویی، ترغیب آن‌ها به داشتن کتابخانه‌های خانگی از کتاب‌های مناسب، بهره‌گیری از هنر قصه‌گویی در راستای آموزش و تربیت درست فرزندان، کمک به آن‌ها در انتخاب کتاب مناسب و ایجاد شور و شوق مادران به حضور در محیط اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، مد نظر قرار گرفته است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ افزود: تعداد کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در  چهار جلسه کارگاهی از ۱۵ مرداد تا ۵ شهریور  خواهد بود. پس از برگزاری کارگاه‌ها، سه نفر از هر کارگاه با نظر مربی انتخاب می‌شوند و در سطح مناطق ۵-۶-۸-۱۰-۱۲-۱۳-۱۴-۱۸ به رقابت می‌پردازند و سپس بنا به رای داوران برتر هر منطقه  انتخاب می‌شوند.

مسوول دبیرخانه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» ادامه داد: نفر اول در هر منطقه  برای حضور در مرحله نهایی داوری در سطح شهر تهران به دبیرخانه جشنواره در فرهنگسرای خاتم (ص) معرفی و به نفرات دوم و سوم نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. آئین اختتامیه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو» نیز ۱۸ شهریور همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود.

دبیرخانه سومین جشنواره «مادران قصه‌گو»ی منطقه ۱۸ در فرهنگسرای خاتم (ص) واقع در یافت‌آباد ، شهرک ولیعصر (عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی واقع و با شماره تلفن ۶۶۲۰۷۰۶۸  آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز