خبرگزاری کار ایران

چاپ «نور و نورپردازی در عکاسی» برای هشتمین بار

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۵۷

چاپ هشتم کتاب «نور و نورپردازی در عکاسی» تألیف آندرئاس فینینگر با ترجمه سیدامیر ایافت ازسوی انتشارات سروش منتشر وارد بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا؛ آندرئاس فینینگر نویسنده کتاب حاضر تجربه عملی خود را در مقام عکاس هنرمند با زبانی ساده و در قالبی آموزشی در اختیار علاقمندان قرار داده است و هدفش در تالیف این کتاب، اثری آموزشی بر بنیان تجربیات و پژوهش‌های حرفه‌ای و هنری خود در حوزه عکاسی بوده است.

 «نور و نور‌پردازی در عکاسی» قرار است با تعریف ماهیت نور و منابع نوری، راهی برای رسیدن به عکس‌های زیبا‌تر باشد. این کتاب در واقع این نکته را اثبات می‌کند که نور‌پردازی در ثبت عکس‌هایی با کیفیت بهتر، نقشی اساسی دارد و مولف معتقد است که عکاسان نباید در شرایط نوری بد مانند نور بسیار کم، یا نور بسیار زیاد خود را به عکاسی ملزم کنند، بلکه نیاز است تا منتظر فراهم شدن شرایط نوری مناسب باشند. بنابراین مخاطب این اثر درمی یابد که نور، هویت و شخصیت خاص نور‌پردازی و اصلیترین منبع جلب کننده توجه به شمار می‌رود. وقتی عکاس، طبیعت نور و نور‌پردازی را درک کند، در هر کجا، هر زمان و هر موقعیتی می‌تواند برنامه‌های نوری خود را ترتیب دهد و در عکاسی سیاه و سفید و رنگی موفق باشد.

این اثر با تعریف ماهیت نور و منابع نوری، راهی برای رسیدن به عکس‌های زیبا‌تر است. اشیاء ترسناک، چهره‌هایی که ترسان به نظر می‌رسند، چهره‌های افسرده، یا شاداب، این‌ها حالت‌هایی است که بر اساس تابش نور از جهات مختلف ایجاد می‌شوند. در این زمینه نیز مطالبی در کتاب ارائه شده که تابش نور از جهت‌های جلو، پهلو، پشت، بالا، پایین، نور چند جهتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و تعاریفی از هر یک از این جهت‌های نوردهی را ارائه می‌هد.

کتاب حاضر همچنین مواردی کاربردی مانند چگونگی انتخاب وسایل نوردهی و اصولی درباره نور‌پردازی را بیان می‌کند. در فصل پایانی کتاب هم تکالیفی به مخاطبان ارائه شده تا آن‌ها نور‌پردازی را به صورت عملی تجربه کنند. نور چیست و برای عکاسی چه معنایی دارد؟، عملکردهای نور، کیفیت‌های نور، شکلهای نور، منابع نور و به کارگیری نور، بخش‌های مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است که این اثر با خاستگاه تجربی و جنبه‌های آموزشی و کاربردی در کنار نظریه‌های علمی و نظری مرجعی مناسب برای عکاسان و هنرآموزان هنر عکاسی است.

چاپ هشتم کتاب «نور و نور‌پردازی در عکاسی» در ۳۵۰ صفحه مصور، توسط انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به هنر عکاسی قرار گرفته است.

مشتاقان برای تهیه کتاب به صورت تک‌جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی: خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز