خبرگزاری کار ایران

نمایش بزرگ آثار فرانک لوید رایت در موزه موما

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۱۷۳

موزه هنر مدرن نیویورک (موما) میزبان نمایش بزرگ مرور آثار فرانک لوید رایت همزمان با یک‌صد و پنجاهمین سالروز تولد هنرمند شده است.

به گزارش ایلنا، موزه هنر مدرن نیویورک (موما) میزبان نمایش بزرگ مرور آثار فرانک لوید رایت همزمان با یک‌صد و پنجاهمین سالروز تولد هنرمند شده است. بری برگدول کیوریتور این نمایش بزرگ معتقد است این نمایش علی‌رغم وسعتش، بیشتر از آنکه مرور آثار این طراح برجسته شمرده شود، به طراحی‌های کمتر شناخته شده، همچنین پروژه‌های به سرانجام نرسیده رایت متمرکز است.

انتخاب آثار به نمایش درآمده در این مجموعه در همکاری بری برگدول و جنیفر‌گری دستیار تحقیق این پروژه از میان بیش از ۵۰ هزار طرح، ۱۲۵ هزار عکس و نزدیک به ۳۰۰ فیلم، همچنین ده‌ها مدل و ماکت و انبوهی از یادداشت‌های فرانک لویید رایت محقق شده است. آرشیوهای موزه موما و گوگن‌هایم نیویورک، کتابخانه معماری و هنرهای زیبا دانشگاه کلمبیا، همچنین بنیاد فرانک لوید رایت و شماری از آرشیوهای دیگر مراکز هنری آمریکا با در اختیار گذاشتن منابع خود در خصوص این نابغه معماری و از برجسته‌ترین طراحان تاریخ معاصر به یاری گردانندگان این نمایش آمده‌اند.

این نمایش تا اکتبر سال جاری میلادی در موزه موما ادامه خواهد داشت.

فرانک لوید رایت به عقیده‌ی بسیاری بزرگ‌ترین معمار آمریکایی و یکی از چند استاد معمار قرن بیستم محسوب می‌شود. رایت در پرونده‌ی کاری خود طراحی بیش از هزار بنا و سازمان، هم‌چنین طراحی و پانصد ساختمان را کامل کرده است. او شمار زیادی مقاله و کتاب در خصوص نظریاتش درباره معماری به تحریر درآورده است.

فرانک لوید رایت زادهٔ ۸ ژوئن ۱۸۶۷ در آمریکأ ۹ آوریل ۱۹۵۹ در این کشور بدرود حیات گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز