خبرگزاری کار ایران

بدرقه محمود جهان با آوای سنج و دمام/بی‌مهری اهالی موسیقی در مراسم تشییع خواننده جنوبی/کنسرت امید جهان در تهران لغو شد+تصاویر و فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۶۴۸

رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی گفت: هر کس عاشق باشد و جانش را برای مردم و برای کارش بگذارد باید چنین تشییع جنازه‌ای نیز داشته باشد. جهان نیم قرن عاشقانه تلاش کرد و بیش از ۳۰ آلبوم از او منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تشییع پیکر محمود جهان صبح امروز (11 مرداد ماه) با حضور دوستداران این هنرمند  جنوبی در تالار وحدت برگزار شد.

پخش آخرین قطعه محمود جهان که «عزیزم بندریم» نام داشت، آغازگر مراسم بود و در ادامه با اجرای سنج و دمام که در سوگواری‌های مردم جنوب استفاده می‌شود، یاد این خواننده جنوبی گرامی داشته شد.

سیدمحمد میرزمانی (موزیسین و رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) در بخشی از این برنامه، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هر کس عاشق باشد و جانش را برای مردم و برای کارش بگذارد باید چنین تشییع جنازه‌ای نیز داشته باشد. خوشا به حال محمود جهان که چنین مردم او را بدرقه می‌کنند. محمود جهان حدود نیم قرن عاشقانه تلاش کرد و بیش از ۳۰ آلبوم از او منتشر شد.

وی در ادامه افزود: بعد انسانی هر شخصی بزرگ‌ترین ویژگی‌های او محسوب می‌شود. محمود جهان انسانی واقعی بود و به معنای واقعی کلمه سر به مهر و پیرو امیرالمومنین بود.

در بخش دیگری از مراسم، آکا صفوی (خواننده جنوبی) به شروه خوانی پرداخت.

در ادامه غلامرضا صنعتگر (خواننده جنوبی) پشت تریبون قرار گرفت و درباره محمود جهان گفت: در مدت اخیر آقای یزدانفر قطعه‌ای را برای محمود جهان ساخته بود که آن را خیلی دوست داشت و اسمش را هزن گذاشته بود و ما امروز نام این قطعه را خداحافظی می‌گذاریم.

سپس این قطعه برای حاضران پخش شد و به دنبال آن کشتکار (خواننده قطعه سرگشته) ضمن تسلیت به خانواده محمود جهان؛ قطعه سرگشته را برای حاضران اجرا کرد.

همچنین امید جهان در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از علاقه‌مندان پدرش گفت: پدرم هیچ وقت نمی‌خواست شما را در چنین شرایطی ببینم و همیشه می‌خواست که خوشحال باشید. من تشکر می‌کنم از تمامی کسانی که در این مدت با من و خانواده‌ام همدردی کردند.

محسن شریفیان، آخرین سخنران این برنامه بود که گفت: محمود جهان یادآور بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین برای همه ماست. با تمام سختی‌هایی که او برای برگزاری و اجرای موسیقی کشید، توانست موسیقی جنوب را حفظ کند. اگر امروز ما در تالار وحدت یا هر جای دیگری کنسرت برگزار می‌کنیم صرفاً به دلیل سختی‌هایی است که امسال محمود جهان برای برگزاری کنسرت تحمل کردند و با تهدید و توهین عقب نشستند و کارشان انجام دادند. اگر امروز ما در دنیا هیچ حرفی برای گفتن نداریم به دلیل همین اهانت‌ها و لغو کنسرت‌هایی است که اتفاق می‌افتد و امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

 در بخش پایانی این مراسم بر پیکر مرحوم محمود جهان نماز میت خوانده شد و پیکرش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انتقال داده شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.

نکته جالب اینکه در این مراسم هیچ یک از مسئولان موسیقی کشور حضور نداشتند و تنها عده معدودی از موزیسین‌ها ازجمله محسن شریفیان، سیدمحمد میرزمانی، غلامرضا صنعتگر علمشاهی و همچنین برخی از اهالی سینما چون اصغر همت و صفر کشکولی حضور داشتند.

در این مراسم همچنین قطعه حزن که اخیرا توسط محمود جهان اجرا شده و قرار بود از صداوسیما پخش شود، برای حاضران پخش شد.

کنسرت امید جهان در تهران لغو شد

لازم به ذکر است؛ امید جهان که نوزده مرداد را تاریخ کنسرت جدید خود اعلام کرده بود، پس از درگذشت پدرش محمود جهان از لغو این اجرا خبر داد. این هنرمند همچنین تاریخ جدیدی برای این کنسرت اعلام نکرد و از کسانی که اقدام به تهیه بلیت کرده بودند، اعلام کرد می‌توانند مبلغ بلیت‌ها را پس بگیرند.

محمود جهان؛ هشتم مردادماه در خانه‌اش در بندر ماهشهر دچار ایست قلبی شد. او از خوانندگان محلی بوشهر و ازجمله شروه‌خوانانی بود که در ابتدای انقلاب؛ ترانه «یا الله یا خدا» را به عنوان نماد بزرگی و همدلی و اتحاد مردان تنگستانی اجرا کرد.

حجم ویدیو: ۱۰.۵۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز