خبرگزاری کار ایران

سخنرانی و نمایش فیلم در کنار نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران»

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۴۶

همزمان با برگزاری نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران»، چند سخنرانی همراه با نمایش فیلم نقطه و شیر، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران»، سخنرانی امیرحسین ماحوزی و شروین وکیلی همراه با نمایش فیلم نقطه و شیر، روز دوشنبه 15 مردادماه ساعت 5 بعد ازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

چهارمین جلسه سخنرانی در ارتباط با نمایشگاه پرویز تناولی روز دوشنبه 15 مردادماه ساعت 5 بعدازظهر با حضور امیرحسین ماحوزی و با نگاهی دوباره به اساطیر و عرفان ایرانی و به بهانه ی هنر پرویز تناولی در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

امیر حسین ماحوزی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور است و در دانشگاه آزاد تدریس می‌کند. ماحوزی مقاله‌هایی متعدد درباره‌ی مولانا و شاهنامه  نگاشته است. کتاب او با عنوان «تشبیه در کلیات شمس» در سال 1390 به چاپ رسیده و اثر دیگر او «مهرورزی در شاهنامه فردوسی» به‌زودی به‌نشر درخواهد آمد.

هم‌چنین شروین وکیلی، دانش‌آموخته‌ی زیست‌شناسی و جامعه‌شناسی فرهنگ از دانشگاه تهران  و  دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دانشگاه تهران ، با عنوان «دو سویه از نقش‌مایه‌های مربوط به شیر در اساطیر ایرانی» سخنرانی می‌کند.

شروین وکیلی نویسنده‌ی بیش از سی عنوان کتاب در زمینه‌های جامعه‌ شناسی تاریخی، اسطوره‌ شناسی و تاریخ فلسفه است و در میان آثارش مجموعه‌‌ی «تاریخ خرد» به سیر اندیشه‌ی فلسفی، مجموعه‌ی «اسطوره‌ شناسی ایرانی» درباره‌ی باورها و آیین‌ها و روایت‌های ایرانی، اسطوره‌ شناسی پهلوانان ایرانی، اسطوره‌‌شناسی ایزدان ایرانی، اسطوره‌ شناسی آسمان شبانه، اسطوره‌ی آفرینش بابلی، اسطوره‌ی یوسف و افسانه‌ی زلیخا و از مجموعه‌ی تاریخ تمدن ایرانی؛ فرگشت انسان، کوروش رهایی‌بخش، داریوش دادگر، اسطوره‌ی معجزه‌ی یونانی و ... انتشار یافته است.

قبل از سخنرانی امیرحسین ماحوزی، فیلم مستند «نقطه و شیر» ساخته سروناز علم بیگی و به تهیه کنندگی گالری 10 درباره‌ی پرویز تناولی نمایش داده خواهد شد. این فیلم مستند درباره‌ی تناولی و اندیشه‌های او که به چهار وجه شخصیت هنری و فرهنگی او یعنی مجسمه‌سازی، نقاشی، نویسندگی و مجموعه‌داری نگاه می‌کند.

نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران» از روز 11 تیر ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح و تا روز 7 شهریور ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه، روزهای یکشنبه تا پنج شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح  تا 7 عصر، جمعه‌ها از ساعت 3 تا 7 عصر است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه سخنرانی‌ها (بصورت آزاد و رایگان) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز