خبرگزاری کار ایران

در نشست مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری مطرح شد؛

برنامه‌های ویژه‌ای برای چهلمین سالگرد انقلاب در دست تهیه داریم/رونمایی از نقاشی شهید حججی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۶۳

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: در حال حاضر سایتی راه‌اندازی شده که تمرکز ما در آن سایت، اخبار تولیدی و تصاویر با کیفیت بالا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست رسانه‌ای مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌ی هنری؛ امروز 29 مردادماه برگزار شد.

مسعود شجاعی طباطبایی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری) در نشست، برنامه‌های آتیِ این مرکز هنری را تشریح کرد و گفت: سخنانم را براساس اولویت‌بندی‌ برنامه‌های مرکز تجسمی حوزه هنری طبقه‌بندی کرده‌ام، و به ترتیب به شرحِ انتشارات، احیای فضای مجازی حوزه، تولید آثار، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، برپایی جشنواره‌ها و ایجاد فضای نمایشگاهی و ساخت مستند خواهم پرداخت.

شجاعی ادامه داد: در بخش انتشارات، از اولین هفته‌ی مهرماهَ، دوهفته نامه‌ی «هود» را با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهیم کرد که در هر شماره به معرفی ۲ هنرمند شهرستانی خواهیم پرداخت. مسعود نجابتی، احمدرضا دالوند، محمدحسین نیرومند و محمد خزایی از اعضای هیأت علمی این دوهفته‌نامه هستند. بعد از انتشار شماره‌ی دوم این دوهفته‌نامه، فایل پی دی اف آن را هم در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهیم داد.

وی گفت: امسال دفاع مقدس و عاشورا با یکدیگر مقارن شده است و انتشار کتاب دفاع مقدس و عاشورا را در دستور کار داریم که با همکاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس این کار صورت خواهد گرفت. ۵۰ عکس از بهترین عکس‌های دوران دفاع مقدس را انتخاب کرده‌ایم که توسط گرافیست‌ها به پوستر تبدیل می‌شود و هم به صورت کتاب و هم به صورت اکران در فضاهای شهری آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. کتاب بعدی، کتاب سال گرافیک مذهبی است که آنهم به زودی منتشر خواهد شد. همچنین کتاب مجموعه آثار هنرمندان حوزه هنری را همراه با بیوگرافی آنها به ۲ زبان منتشر خواهیم کرد. کتاب‌هایی نیز با همکاری دفتر طنز و ادبیات کار خواهیم کرد. در حال حاضر سایتی راه‌اندازی شده که قرار است اخبار تولیدی و تصاویر با کیفیت بالا روی آن منتشر شود. در عین حال روی سایت آرشیو هنرمندان را خواهیم داشت اما شاید مهمترین بحث ما تولید آثار همزمان با چهلمین سال انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: از سرداران و شهدای مدافع حرم سردیس‌ها و تندیس‌هایی را سفارش خواهیم داد و از همین امروز کار روی شهدای مدافع حرم را آغاز کرده‌ایم. امروز هم بعد از این نشست، مراسم رونمایی از اثر حسن روح الامین از شهید حججی را خواهیم داشت. هفته آینده از اثر حمید قدیریان رونمایی می‌شود و هفته بعد از آن از اثر محمد علی نادری. 

 شجاعی افزود: کارگاه‌های هنری را به صورت جدی ادامه خواهیم داد. محمدباقر آقامیری کارگاه مبانی طراحی و نگارگری را برپا خواهد کرد و محمدحسین نیرومند کارگاه ایده‌یابی در کارتون و گرافیک و همچنین حسن روح‌الامین، حسین نجابتی و نادر قشقایی نیز کارگاه‌هایی را برپا خواهند کرد. در حال حاضر نیز آثار علی شیخی در اردبیل اکران شده است و کارگاهی در آنجا توسط ایشان برگزار می‌شود. بحث آموزش یکی از اولویت‌های جدی ما خصوصاً در استان‌هاست. گرچه برگزاری جشنواره از اولویت‌های ما نیست اما برای برگزاری جشنواره‌ها در استان‌ها را همراهی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر نگارخانه‌ای در فضای اداری داریم که قرار است طراحی در معماری رخ بدهد که دری رو به بیرون و مستقل داشته باشد و این گالری پنجشنبه و جمعه هم باز باشد. ضمن اینکه انشاءالله همراه با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یک محوطه بزرگ نمایشگاهی در همین مکان را افتتاح خواهیم کرد.

وی شناسنامه‌دار کردن آثار حوزه هنری و تمرکز بر فروش آثار نمایشگاهی را از دیگر اولویت‌های این مرکز در دوره مدیریت جدید نام برد و خبر از برگزاری اکسپوی حوزه هنری در تهران، مراکز استان‌ها و کشورهای دیگر داد. هم‌چنین مستندهایی از ۴۰ هنرمند انقلابی را در دستور کار خود داریم.

 در پایان این نشست، از اثر حسن روح الامین از شهید حججی پرده‌برداری شد.

برنامه‌های ویژه‌ای برای چهلمین سالگرد انقلاب در دست تهیه داریم/رونمایی از نقاشی شهید حججی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز