خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

امیدواریم فرهنگ و هنر در دوره جدید ارشاد سامان بهتری پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۹۸

ایمانی خوشخو گفت: آقای صالحی با سابقه طولانی در حوزه فرهنگ و حضور چندین ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یقیناً می‌تواند مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را سامان دهد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی) در جلسه این کمیسیون با اشاره به معرفی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آقای صالحی با سابقه طولانی در حوزه فرهنگ و حضور چندین ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یقیناً می‌تواند مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را سامان دهد. کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمادگی دارد در بررسی و برطرف کردن موانع و ارائه راه‌کار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کند.

ایمانی خوشخو با تأکید بر ضرورت فضای آرام و امن برای فرهنگ و هنر گفت: پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی برای ایجاد زمینه و فضای مناسب فعالیت هنری در نقاط گوناگون کشور انجام شده و برای احیای فعالیت و نقش پویای برخی نهادهای هنری مکاتباتی شده است که امیدواریم مسئولان عالی کشور توجه جدی داشته باشند.

در این جلسه طرح نمایشگاه هنر عاشورا ارائه شد و اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را درباره این طرح بیان کردند.

ایمانی خوشخو درباره این طرح گفت: هنر در بسیاری از موارد بستر مناسبی برای بیان مفهوم است و برای اینکه از فرهنگ عاشورا صیانت کنیم و این فرهنگ به درستی منتقل شود، یکی از زمینه‌ها که می‌تواند موثر باشد، هنر است.  فعالیت‌های پراکنده‌ای در حوزه هنر در زمینه عاشورا برگزار می‌شود، که می‌تواند تجمیع و هماهنگ شود. بنابراین ضرورت دارد برای ترویج فرهنگ عاشورایی، با استفاده از قابلیت‌های هنری، ضرورت‌ها، اهداف، فعالیت‌ها و به شکل نمادی در اساسنامه‌ای نوشته و تدوین شود و در جلسه آینده کمیسیون بررسی شود.

اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه نظرات خود را درباره مسائل هنری روز و طرح نمایشگاه هنر عاشورایی بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز