خبرگزاری کار ایران

مدیر برگزاری پروژه «سی» احتمال آسیب به کاخ سعدآباد را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۶۹

مدیر برگزاری پروژه «سی» احتمال هرگونه آسیب این پروژه به کاخ ملت سعدآباد یا محوطه آن را رد کرد و درباره نگرانی‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی توضیحاتی ارائه کرد.

محمدحسین توتونچیان (مدیر برگزاری پروژه «سی») در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره شبهات مطرح شده درباره احتمال آسیب به کاخ ملت سعدآباد به دلیل اجرای کنسرت-نمایش «سی» گفت: اگر خبرنگارانی که این نقدها و شبهات را مطرح کرده‌اند، می‌توانستند از پروژه بازدید کنند، متوجه می‌شدند که هیچ‌کدام از این موارد صحت ندارد.

توتونچیان درباره «بالارفتن بهرام رادان و آویزان شدن او از ستون‌های این کاخ» توضیح داد: آقای رادان از ستون‌های کاخ آویزان نمی‌شود؛ بلکه خودمان جرثقیلی مخصوص آورده‌ایم که بازیگر به وسیله قلاب و طناب صخره‌نوردی به آن متصل است و طنابی که تماشاگر می‌بیند درواقع نقشی در نگهداری بازیگر ندارد.

او همچنین یادآور شد: نگرانی‌هایی نیز درباره اتاق‌های گریم و آماده‌سازی بازیگران مطرح شده بود که باید بگویم ما خودمان شش اتاقک را از جنس نوپان و ام دی‌اف آماده کرده و در محوطه باز و حیاط بیرونی کاخ قرار داده‌ایم که دو اتاق برای گریم بانوان و آقایان و دو اتاق برای تعویض لباس آقایان و خانم‌ها استفاده می‌شود و اصلا از فضای درون کاخ بهره‌برداری نشده است.

توتونچیان همچنین درباره زمین چمن محوطه باز کاخ سعدآباد که صندلی تماشاگران در آن چیده شده است، گفت: هرچند این محوطه پوشیده از علف و سبزه است اما گروه اجرایی پروژه «سی» در قراردادی مکتوب با سازمان میراث فرهنگی متعهد شده پس از پایان اجرا و جمع‌آوری وسایل کار، محوطه را چمن‌کاری کرده و به کاخ سعدآباد تحویل دهد.

مدیر برگزاری پروژه «سی» همچنین درباره شبهه مطرح شده درباره وجود بلندگوها و ارتعاش صدای سیستم‌های صوتی و آسیب‌رسانی‌اش به کاخ گفت: اولا باید این را بگویم که کاخ آنقدر ظریف و حساس نیست که امواج صوتی باعث آسیب‌رسانی به کاخ شود؛ اما باید منتقدان دقت می‌کردند که جهت بلندگوها رو به مردم و پشت به کاخ است.

توتونچیان در رابطه با نقدی که درباره احتمال آسیب نورپردازی به کاخ مطرح شده هم گفت: سال‌هاست این کاخ زیر نور مستقیم آفتاب قرار دارد که اشعه‌های مضرش بیشتر از نور استفاده شده در این کنسرت-نمایش است. ضمن اینکه قرارداد مکتوبی از سوی این پروژه با میراث فرهنگی وجود دارد که در آن تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به این بنای تاریخی دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز