خبرگزاری کار ایران

محمدحسین مهدویان:

دوست دارم تماشاچی فیلمی درباره امام موسی صدر باشم و اگر سازنده‌اش باشم افتخارم بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۱۶

مهدویان گفت: بعد از فیلم «ایستاده در غبار» تا امروز بیش از صد نفر از مردم عادی، روزنامه نگار، دانشجو و ... یکی از مواردی که به من گفتند این بوده که فیلمی درباره امام موسی صدر بسازم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مهدویان، نیز پشتِ «تربیون آزادی» قرار گرفت.

این کارگردان سینما گفت: بعد از سریال آخرین روزهای زمستان سوژه‌های مختلفی برای اینکه فیلم بسازم داشتم. بعد از فیلم ایستاده در غبار به ویژه دوست داشتم درباره زندگی شهید بروجردی فیلم بسازم؛ اما در جای عمومی نگفته‌ام که علاقه‌مندم درباره امام صدر فیلم بسازم. واقعاً دوست دارم برای ایشان فیلمی بسازم اما می‌دانم کار سختی است و جالب است که بعد از فیلم ایستاده در غبار تا امروز بیش از صد نفر از مردم عادی، روزنامه نگار، دانشجو و ... یکی از مواردی که به من گفتند این بوده که فیلمی درباره ایشان بسازم.

مهدویان ادامه داد: بسیار فکر کردم چگونه می‌شود در سینما چنین کاری کرد؟ وقتی چنین واقعه‌ای اتفاق می‌افتد بحث حقوقی ماجرا وجود دارد، و به هر حال اگر این واقعه برای هر شهروند ایرانی اتفاق می‌افتاد دولت، مردم و وجدان عمومی باید مطالبه‌گر این موضوع باشند و بی‌خیال نگذرند و من خیلی تعجب می‌کنم از میزان کارهایی که انجام شده است و هنوز قانع نشده‌ام. بنابراین فکر می‌کنم به اندازه کافی تلاش نشده چون دولت ما بعد از ماجرای ایشان درگیر جنگ شد و به لحاظ سیاسی ایشان وجه‌المصلاحه نیاز کشور به سلاح و موشک شد. اما آیا از طرق دیگر هم تلاش صورت گرفته است؟

وی افزود: سینما هم درباره این موضوع مسئول است. ما در برابر اندیشه ایشان هم مسئولیم چون امروز همه دچار پیچیدگی‌های زیادی هستیم. ما در سرگشتگی زندگی می‌کنیم و بخشی از آن محصول بعد از انقلاب است و باید درباره آن صحبت کرد. وقتی هم درباره کسی و واقعه‌ای حرف زده می شود تحت تأثیر جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرد و گم می‌شود. وقتی می‌خواهیم درباره شهید بهشتی حرف بزنیم باید مدام مراقب باشیم به تعبیر راست و چپ دچار نشویم که بهشتی را اصولگرا یا اصلاح طلب نکنیم. بنابراین در این اوضاع نشان دادن تصویر درستی از چنین شخصیتی کار سختی است.

او گفت: به هر حال امام موسی صدر حرکتی را آغاز کرده بود که هدفی داشت. امام صدر وارد یک راه شد و اینگونه نبود که درباره یک تفکر فقط سخنرانی کند و کتاب بنویسد بلکه کاری را شروع کرد که گویی تفکری است که قرار است جهان را اداره کند. او قرار است در افق وسیعی تصویری از آینده جهان و زندگی فردی انسان‌ها در این جامعه بدهد. شاید افراد دیگری هم این کار را کرده باشند اما داستان دراماتیک زندگی ایشان فهم تازه‌ای به ما می دهد و اینجا سینما کارساز است. چون اگر بخواهیم اندیشه‌ای را بفهمیم نیازمند یک داستان هستیم و زندگی امام موسی صدر داستانی دارد.

وی ادامه داد: اما اینکه چرا فیلمی ساخته نشده دلایل زیادی دارد، همانطور که مشخص نیست چرا به اندازه کافی تلاش نشده است به هر حال من خودم این مسئولیت را هر روز بیشتر احساس می‌کنم که این کار را بکنم. نسل قبلی سینما به دلایلی این کار را نکرد، اکنون هم نسل جدید به دلایلی انگیزه ندارد. به هر حال هر فیلمی محصول شرایط تاریخی است و شاید به تدریج زمان ساختن فیلم خوب درباره ایشان فرا می رسد. امیدوارم روی پرده سینما این فیلم را ببینم و دوست دارم تماشاچی این فیلم باشم و اگر سازنده‌اش باشم افتخارم بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز