خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد:

قم مرکز سینمای معناگرای ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۰۸۳

حیدریان در سفر به قم اعلام کرد: تا پایان شهریور توافق‌نامه جامعی بین استانداری قم و سازمان سینمایی و سمعی، بصری برای توسعه سینما در شهر قم به امضا می‌رسد.

 به گزارش ایلنا، محمدمهدی حیدریان؛ شب گذشته (جمعه 10 شهریور ماه) در جمع اصحاب فرهنگ و هنر قم که با حضور وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی در تالار معصومیه و فرمانداری قم برگزار شد، گفت: سیاست سازمان سینمایی قطب‌بندی استان‌های مستعد و بهره‌گیری از توان آنان است و در این راستا قم مرکز سینمای معناگرا خواهد شد.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری در این نشست، سینما را یکی از مهمترین و اثرگذارترین حوزه‌های فرهنگی و هنری در دنیا دانست و گفت: سینمای ایران هرچند بسیار عقب‌تر از جایگاه مورد انتظار ما به عنوان یک رسانه اثرگذار جمهوری اسلامی در دنیاست ولی توانست در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، مظلومیت ایران را در دنیا فریاد و نگاه جهانیان را به جمهوری اسلامی تغییر دهد.

محمدمهدی حیدریان، کسب 360 جایزه در جشنواره‌های فیلم خارجی را ازجمله افتخارات صنعت سینمای کشور دانست و افزود: اگر چه هر جشنواره دارای مقاصد خاص خود است ولی حوزه مشترک دنیا مسائل انسانی است که کسب افتخار سینماگران ایران در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی موجب افتخار و شناخت جهان از ایران است.

وی ادامه داد: حضور فیلمسازان کشورمان در جشنواره‌های خارجی و کسب عناوین و افتخارات متنوع باعث شده که ارزیابی کشورهای خارجی از این سینما، دانستن ایران به عنوان کشوری آزاد و فرهنگی است.

رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی ، بصری گفت: در چشم‌انداز 10 ساله وزارت ارشاد، جشنواره‌ها به عنوان گذرگاه لازم برای ورودی به بازار جهان جانمایی شده است.

وی، تشکیل قطب‌های فرهنگی و سینمایی در کشور را یکی از اولویت‌های چهار سال آینده دانست و گفت: با دسته‌بندی‌های مختلف، قطب و مرکز فرهنگی و سینمایی در استانهای مستعد و دارای ظرفیت ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قم مرکز سینمای معناگرای ایران خواهد بود، افزود: تا پایان شهریور توافق نامه جامعی بین استانداری قم و سازمان سینمایی و سمعی، بصری به امضا می‌رسد که براساس  آنچه که سازمان سینمایی در قم به عنوان قطب فرهنگی کشور سرمایه‌گذاری می‌کند به همان میزان استانداری قم نیز سرمایه‌گذاری کند که این تفاهم‌نامه در حوزه فرهنگی و سینمایی قم ایجاد تحول می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز