خبرگزاری کار ایران

«سهروردی» در تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۹۰۴

نمایش «سهروردی» به کارگردانی شکرخدا گودرزی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، «سهروردی» نوشته شکرخدا گودرزی از دوم مهرماه هر شب ساعت 18در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. 

علی دهکردی، اصغر همت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، افسر اسدی، الهام جعفرنژاد، نوید گودرزی، مجید جعفری، اصغر معینی، علیرضا درویش نژاد و سمیه میربهاء در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

شهاب‌الدین سهروردی به عبارتی بزرگترین متفکرین ایرانی است. فلسفه او در نزد اهل تفکر به فلسفه اشراق شهرت دارد. بنیان تفکر سهروردی  با رویکردی به حکمت خسروانی (ایران باستان) و آنچه که از حکمت هرمسی یا افلاطون دریافت کرده بود با شهودی که از  آموزه های اسلامی فرا گرفته بود او را مورد غضب متعصبان دوران خود قرار داد و موجب شد که مفتیان و متعصبان شهر حلب او را در عنفوان جوانی ۳۶ یا به عبارتی ۳۸ سالگی محاکمه و به قتل رساندند.

سهروردی شهریار اندیشه حکمت ایران زمین است او حکمت خسروانی را نیک دریافت و جلوه‌ای نورانی به فلسفه داد. نور، نه نور محسوس، بلکه نور معقول!

فلسفه سهروردی بسیاری از متفکران را تحت تاثیر خود قرار داد.

برشمردن متفکرینی که از چشمه جوشان اندیشه‌های سهروردی نوشیده‌اند در حوصله این مطلب نمی‌گنجد. ولی به عنوان نمونه می‌توانم اشاره کنم یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان قرن بیستم. اوژن یونسکو آثار سهروردی را یکی از بزرگترین و اعجاب‌انگیزترین آثار حیات معنوی بشر می‌داند. یونسکو آشنایی‌اش را با سهروردی مدیون هانری کربن مترجم آثار سهروردی و شرقشناس برجسته می‌داند.

بلیت‌های این نمایش از امروز پیش‌فروش می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tik8.com  مراجعه کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: رضا مهدی زاده (طراح صحنه)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، طراح پوستر و برشور (ابراهیم حقیقی)، بهنام کلاه بخش (رهبر ارکستر)، پریدخت عابدین نژاد (طراح لباس)، رضا حیدری (طراح نور)، یاسر خاسب (طراح حرکت)، فریدا صفائیان (طراح گریم)، نیما گودرزی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، عکاس (امیر خدامی)، تیزر و مولتی مدیا (علیرضا شادمنش)، تبلیعات مجازی (امیر قالیچی)

«سهروردی» در تالار وحدت

«سهروردی» در تالار وحدت

«سهروردی» در تالار وحدت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز