خبرگزاری کار ایران

علی عسگری:

صداوسیما به دولت برای ایجاد اشتغال کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۶۱

علی عسگری بر آمادگی رسانه ملی برای کمک به دولت به منظور تحقق تعهد دولت برای ایجاد شغل تا پایان سال تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی عسگری شب گذشته پنجشنبه 16 شهریور  در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی در سنندج به شرایط سخت و پیچیده کار رسانه‌ای در فضای رقابتی بی‌امان امروز اشاره و اظهار کرد: لازمه حفظ مرجعیت و بقای رسانه تولید برنامه‌های شاخص و مخاطب‌پسند است که برگزاری این جشنواره زمینه افزایش تولیدات کیفی را فراهم می‌کند.

رئیس رسانه ملی با تاکید بر اهمیت استفاده رسانه از نخبگان کشور تاکید کرد: نخبگان در تمامی حوزه‌ها و رشته‌ها باید در رادیو و تلویزیون حضور مؤثر داشته باشند و این جزو مأموریت اصلی ماست.

عسکری با اشاره به آثار شاخص جشنواره امسال ابراز امیدواری کرد: با تلاش همه برنامه‌سازان و همکاران در جشنواره سال آینده به میزبانی استان چهار محال و بختیاری شاهد رشد کمی و کیفی آثاری از این دست باشیم.

وی بر ضرورت تربیت نسل جدید برای رسانه ملی تاکید کرد و افزود: باید نیروهای جوان و نخبه را برای آینده رسانه پرورش دهیم چرا که موفقیت هر رسانه در گرو جوانان است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت  دوره نوجوانی و جوانی و نقش آن در شکل‌گیری هویت فرد خاطرنشان کرد: بر این اساس باید برای تولید محصولات فرهنگی و رسانه‌ای برای جوانان  و نوجوانان در کشور با جدیت تلاش کنیم.

عسکری بادعوت از همه هنرمندان و برنامه‌سازان برای همراهی با رسانه ملی به منظور تولید آثار فاخر ویژه آینده‌سازان کشور گفت: شبکه امید که به تازگی تاسیس شده است آمادگی نمایش تولیدات شاخص شبکه‌های استانی در این خصوص را دارد.

وی اذعان کرد: در دوره‌های مختلف در حوزه مسئولیتی سازمان در هر مقطعی که به مراکز استان‌ها توجه شده است شاهد ارتقا و شکوفایی سازمانی بوده ایم و امروز نیز با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم زمینه بروز و ظهور آثار فاخر و ارزشمند استانی مهیاست.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: باید به جایی برسیم که محصولات استانی ما در قالب تولیدات ملی قابل عرضه باشند به طور نمونه در این مسیر نهضت پویانمایی و انیمیشن و کسب موفقیت در این حوزه برعهده مراکز استان‌ قرار گرفت چراکه وجود جوانان مستعد در این حوزه می‌تواند زمینه لازم برای رسیدن به موفقیت را فراهم سازد.

وی به راه‌اندازی جشنواره مستند سازمان صداوسیما در سال جاری اشاره و تصریح کرد: در استان‌ها باید تراز کیفی تولید مستند ارتقا یابد چراکه مستند یک پدیده تلویزیونی است که می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: جامعه  نیاز به رشد اقتصادی دارد چراکه در کنار رشد اقتصادی شاهد توسعه کشور در سایر حوزه‌ها نیز خواهیم بود بر این اساس شبکه های استانی باید موضوع اقتصاد را در اولویت‌های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر آمادگی رسانه ملی برای کمک به دولت به منظور تحقق تعهد دولت برای ایجاد شغل تا پایان سال تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در کشور موضوع آموزش است و چون مهارت‌آموزی از زیرساخت‌های توسعه شغل است، رسانه ملی باید در جهت فرهنگ‌سازی برای مهارت‌آموزی تلاش کند.

رئیس سازمان با بیان اینکه شبکه ایران کالا با هدف رشد محصولات ایرانی راه‌اندازی شده است، افزود: فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی گامی مهم در ایجاد انگیزه برای تولید در کشور است و رسانه در این خصوص می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

عسکری همچنین با تشریح فعالیت‌های صداوسیما در حوزه فضای مجازی و برنامه‌های در دست اقدام این رسانه در ایجاد شبکه مجازی بومی و ملی یادآور شد: شبکه‌های استانی باید تولید محتوای مناسب برای فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند و در این چارچوب برای حفظ و صیانت از مالکیت آثار تولید شده اقدامات بسیار خوبی در حوزه بازار محتوا انجام گرفته است.

رئیس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و گردشگری استان کردستان گفت: این استان مهد فرهنگ و تمدن بوده است و حمایت رسانه‌ای از گردشگری این استان برکات اقتصادی فراوانی برای آن خواهد داشت.

عسگری به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص استان کردستان اشاره و تصریح کرد: این استان با تقدیم بیش از پنج هزار شهید و وجود انسان‌هایی مجاهد، سلحشور، شجاع، غیور و وفادار به انقلاب مایه مباهات است.

رئیس رسانه ملی ساخت اثر سینمایی شیار 143 با نقش آفرینی مریلا زارعی در نقش مادر شهید را گوشه‌ای از قابلیت‌های هنر در به تصویر کشیدن حماسه‌های بزرگ استان کردستان دانست و افزود: اگر این حماسه‌ها را با زبان هنر بیان کنیم ارزش واقعی این استان بیشتر آشکار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز