خبرگزاری کار ایران

کریم قربانی:

نوازندگان ویلنسل رشد هفتاد درصدی داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۱۵

کریم قربانی که از نوازندگان پیشکسوت ویلنسل کشورمان است و در یازدهمین جشنواره موسیقی جوان داوری می‌کند اعتقاد دارد نوازندگان این دوره، رشد هفتاد درصدی به نسبت دوره‌های قبل جشنواره داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، یازدهمین روز جشنواره موسیقی جوان به نوازندگان سازهای پیانو و ویُلنسل اختصاص داشت که در مقابل هیئت داوران متشکل از آرپینه ایسراییلیان، فریماه قوام‌صدری، گاگیک بابایان، رافائل میناسکانیان (بخش پیانو)، و محسن تویسرکانی و کریم قربانی (بخش ویُلنسل) به اجرای رپرتوارِ ردۀ سنی خود پرداختند.

کریم قربانی به عنوان یکی از داوران بخش ویُلنسل درباره کیفیت کار شرکت‌کنندگان این بخش گفت: رپرتوار برای هر سه گروه سنی نسبت به سال گذشته بسیار سخت‌تر بود. با این حال اجراها نسبت به پارسال بهتر بود و می‌توان گفت شرکت‌کنندگان حدود هفتاد درصد رشد کرده بودند.

او در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت شرکت‌کنندگان افزود: نقاط ضعف آنها بیشتر ناشی از کم‌بودن تجربۀ اجرای صحنه‌ای بود. البته تمرین‌شان با پیانیست هم کم است و این به کار آنها لطمه وارد می‌کند.

این داور در خصوص تأثیرگذاری جشنوارۀ موسیقی جوان گفت: من از نخستین دوره جشنواره تا امروز در آن حضور دارم. جهش جشنواره در این سه سال اخیر بسیارمحسوس است. شرکت‌کنندگان با علاقه برای جشنواره تلاش می‌کنند و جشنواره نیز استعداد آنها را نمایان می‌کند. پس از جشنواره، دیگر نهادها هستند که باید به این استعدادها بها دهند و مسیر پیشرفت را برای‌شان فراهم کنند.

محسن تویسرکانی دیگر داور یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقى جوان نیز دربارۀ کیفیت اجراهای جشنواره گفت: گروه سنی الف بسیار خوب ظاهر شدند و حتی می‌توان گفت کیفیت اجراها، دور از انتظار بود. ما از گروه سنی ب انتظار بیشتری داشتیم. روی‌هم‌ رفته شرکت‌کنندگان باید جشنواره را جدّی‌تر بگیرند و تلاش بیشتری کنند.

وی در ادامه افزود: افرادی که در ردۀ سنی ج قرار می‌گیرند می‌توانند خودشان در آموزشگاه‌ها تدریس کنند. خوشبختانه شرکت‌کنندگان این دوره از استادانی که خود تدریس می‌کنند نبودند، زیرا اجرای باکیفیتی ارائه ندادند.

وی دربارۀاهمیت جشنوارۀ جوان توضیح داد: این جشنواره انگیزۀ بسیار خوبی برای جوانان است. امید است که تداوم داشته باشد و توجه بیشتری به جشنواره‌های این‌چنینی شود. کار هنری تا زمانی که پشتوانه نداشته باشد پیش نمی‌رود. کار هنری هزینه‌بر است و درآمدزا نیست. نباید فرهنگ کنار گذاشته شود و آموزش نادیده گرفته شود.

آرپینه ایسراییلیان نیز دربارۀرپرتوار انتخابی و کیفیت اجراهای این دوره از جشنواره گفت: رپرتوار در رده‌های سنی مختلف به‌خوبی انتخاب شده بود و شرکت‌کنندگان تهرانی آمادگی بیشتری نسبت به دیگر شهرها داشتند. شرکت‌کنندگان برای اینکه روی صحنه اجرای خوبی داشته باشند و به بهترین شکل کارشان را ارئه دهند فقط باید تمرین منظم و مداوم داشته باشند. این جشنواره فرصت بسیار خوبی است. فرصتی برای تلاش و تمرین تا بتوانند نتیجۀ خوبی بگیرند.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان موسیقی ایران، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز