خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال در همه استان‌ها نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۳۳

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمی گوید : تا پایان سال در همه استان‌ها نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز عصر روز گذشته یک شنبه 19 شهریور برگزار شد سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولید کتاب در ایران گفت: در میان کشورهای منطقه و جهان در این زمینه در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار گرفته‌ایم. در سال گذشته ۸۸ هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شد. در ۵ سال گذشته میانگین چاپ اول کتاب‌های منتشر شده درکشور۶۰ درصد و کتاب های چاپ مجدد ۴۰ درصد و به طور میانگین حدود ۷۵ درصد تولید کتاب کشور در تهران و ۲۵ درصد در استان‌ها است.

وی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا مانند ده استان دیگر صدور مجوز کتاب در استان البرز را به این استان واگذار کند و البرز یازدهمین استانی باشد که صدور مجوز کتاب در آن صادر می‌شود.

سلگی با اشاره به رشد تولید کتاب در کشور گفت: در زمینه تالیف و ترجمه کتاب شاهد رشد ۱۵ درصدی هستیم اما در عرضه کتاب دارای مشکلاتی به خصوص در تیراژ کتاب در سال های اخیر هستیم که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی می‌تواند در این خصوص یاری‌گر ما باشد و با برگزاری این نمایشگاه ها کتاب به راحتی می‌تواند به دست علاقه مندان و مخاطبان برسد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعطای تسهیلات برای گسترش کتاب‌خوانی در سراسر کشور گفت: در گام اول اعطای تسهیلات برای تاسیس و یا نوسازی کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور، استان‌ها در اولویت قرار دارند و تا به حال ۸۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

سلگی با اشاره به قدمت نمایشگاه‌های کتاب استانی گفت: در سال گذشته ۲۹ نمایشگاه کتاب استانی برگزار شد و امسال هم برنامه ما این است تا در تمام استان‌های کشور نمایشگاه کتاب برگزار کنیم. در نمایشگاه‌های کتاب استانی سال گذشته حدود ۷ میلیون بازدیدکننده از این نمایشگاه‌ها بازدید داشتند و ۴۸۳ برنامه جنبی از قبیل جشن امضاء، جلسات نقد و رونمایی کتاب، نشست‌های تخصصی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شد. امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها به توسعه امر کتاب و فرهنگ در کشور کمک شود.

در این مراسم  محمد سلگی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحمیدطهائی استاندار البرز، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، خیلدار، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در محل سالن نمایشگاه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز حضور داشتند.

هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل سالن نمایشگاه‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز