خبرگزاری کار ایران

در افتتاح نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی در خانه هنرمندان مطرح شد؛

بنیاد اکبر رادی قصد دارد از تمام هنرمندان جوان حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۸۲۷

محمود دولت‌آبادی گفت: سالن‌های تئاتر شهر در مقاطع بسیار طولانی در تصرف برخی نام‌ها بوده که هیچ اثر قابل اعتنایی روی صحنه نبرده‌اند.

به گزارش ایلنا، نخستین نمایشگاه اسناد تصویری اکبر رادی در آستانه سالگرد ۸۸ سالگی زادروز اکبر رادی با حضور مجید رجبی معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران)، مهدی شفیعی (مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی)، محمود دولت‌آبادی و جمعی از هنرمندان در گالری تابستان افتتاح شد.

مجید رجبی معمار در مراسم افتتاح نمایشگاه اسناد اکبر رادی ضمن خیرمقدم به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه گفت: اکبر رادی یکی از چهره‌های به نام نمایشنامه ایران است و خوشحالم که در خانه هنرمندان شاهد برپایی نخستین نمایشگاه اسناد تصویری آثار او هستیم.

او در بخش دیگران سخنان خود خانه هنرمندان را خانه اصلی همه هنرمندان عنوان کرد و ابراز خوشحالی کرد که در این مکان هر روز شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی هستیم.

مهدی شفیعی (مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی) نیز در سخنان کوتاهی گفت: بی شک پشت سر هر مرد موفقی بانوی ارزشمندی ایستاده است. همسر اکبر رادی نیز یکی از همین بانوان ارزشمند کشورمان است که با پیگیری‌هایش توانست بنیاد اکبر رادی را راه اندازی کند.

او افزود: تئاتر ما با وجود استادان بزرگی چون اکبر رادی که آثار ارزشمندی خلق کردند قابلیت جهانی شدن دارد امیدواریم که ما نیز در مرکز هنرهای نمایشی تا جایی که امکانات در اختیار داریم از هنرمندان تئاتری حمایت کنیم.

محمود دولت آبادی نیز سخنانی کوتاه گفت: اکبر رادی هنرمند نجیبی بود و معنای نجیب برای همه ما پارسی زبان‌ها روشن است. شاید بسیاری تصور کنند که همه هنرمندان نجیب هستند اما متأسفانه ما در میان هنرمندان اراذلی را داریم که لباس هنر تن کرده‌اند.

او افزود: چند روز پیش با جوانی برخوردم که در رشت کلاس نمایشنامه‌نویسی می‌رفت وقتی منابع تدریس در کلاس آن‌ها را مطالعه می‌کردم متوجه شدم که این کلاس با نقد و بررسی آثار پیشکسوتان به پایان می‌رسید. متاسفانه جای تأسف دارد که در این 30 سال اخیر هیچ نمایشنامه‌نویس مهم دیگری نداریم.

دولت آبادی ادامه داد: در 30 سال اخیر چندین بار من در دانشگاه‌های کشور نمایشنامه‌نویسی درس داده‌ام اما هر بار به دلیل وضعیت بدی که در نمایشنامه‌نویسی ما حاکم است تدریس را نیمه‌کاره رها کرده‌ام. در این سال‌ها تعداد سالن‌های نمایش با رشد خوبی روبرو بوده به طوری که بارها من را برای تماشای نمایش به سالن‌های کوچکی در زیرزمین‌ها هم دعوت کرده‌اند اما نباید فراموش کنیم که سالن‌های تئاتر شهر در مقاطع بسیار طولانی در تصرف برخی نام‌ها بوده که هیچ اثر قابل اعتنایی هم روی صحنه نبرده‌اند.

بهزاد صدیقی یکی از اعضای هیات مدیره بنیاد صدیقی نیز در سخنانی کوتاه گفت: چون زاد روز 87 سالگی اکبر رادی همزمان با ایام محرم بود، تصمیم گرفتیم این نمایشگاه را زودتر برپا کنیم، در این نمایشگاه مجموعه کوچکی از اسناد تصویری آثار اکبر رادی را به نمایش گذاشتیم.

حمید بانو عنقا همسر اکبر رادی نیز در سخنانی گفت: خوشحالم که در زمان حیاتم شاهد شکوفایی اهداف بنیاد اکبر رادی هستم، امیدوارم که منتقدان بنیاد به جای نقدهای نابه‌جا ما را دلگرم کنند. بنیاد اکبر رادی قصد دارد که از تمام هنرمندان جوان حمایت کند.

او افزود: تاکنون بیش از 99 درصد نمایشنامه های اکبر رادی بارها روی صحنه رفته‌اند و یکی از اهداف بنیاد اکبر رادی روی صحنه رفتن آثار او توسط هنرمندان نسل‌های مختلف است.

ابراهیم حسینی (دبیر نمایشگاه) نیز در سخنان کوتاهی گفت: نمایشگاه اسناد تصویری رادی نخستین تجربه ما بود و امیداریم در سال‌های آتی این نمایشگاه تداوم داشته باشد. در برپایی این نمایشگاه در آثاری که گردآوری کرده‌ایم هیچ دخل و تصرفی نکرده‌ایم و عکس‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که جنبه مستند داشته باشند.

نخستین دوره نمایشگاه اسناد تصویری آثار اکبر رادی تا 29 شهریور در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

بنیاد اکبر رادی قصد دارد از تمام هنرمندان جوان حمایت کند

بنیاد اکبر رادی قصد دارد از تمام هنرمندان جوان حمایت کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز