خبرگزاری کار ایران

در هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان مطرح شد:

سینمای ایران، صدا و تصویر ملت ماست آن را تهدید نکنید

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۴۷

هشتمین جشن انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان شامگاه یکشنبه (26 شهریور) در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود میمی (دبیر جشن انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان) در ابتدای این مراسم گفت: در حالی هشتمین دوره خود را جشن می‌گیریم که شعار ما اخلاق حرفه‌ای است و باید این شعار را سرلوحه قرار دهیم. امشب زمان تقدیر از همکارانی است که تلاش زیادی برای جا انداختن حرفه دستیاری و برنامه‌ریزی انجام دادند.

وی ادامه داد: هنوز یک سال از فقدان نیما طباطبایی نمی‌گذرد و نبود او همچنان تلخ است و اجازه می‌خواهم مراسم امشب را به روح نیما طباطبایی تقدیم کنم.

در بخش اول این مراسم؛ از هوشنگ قنواتی زاده با حضور احمد امینی و کاوه صباغ زاده تقدیر شد.

احمد امینی گفت: من با هر فردی کار می‌کنم شرط می‌گذارم که صحنه آرام باشد، کسی سیگار نکشد، و از کلمه آقا حله استفاده نکند و هوشنگ قنواتی این ویژگی‌ها را دارد و بسیار صادق است فقط عیبش این بود که سیگار می‌کشید.

هوشنگ قنواتی نیز  بعد از دریافت تندیس گفت: من برای کارگردانی به سینما آمدم اما در دستیاری باقی ماندم متاسفانه هنوز بحث امنیت شغلی حل نشده است و درد بسیاری از هم‌صنفان ما امنیت شغلی و نگرانی برای آینده است.

در ادامه از حسین فلاح با حضور محمدجواد باشه آهنگر و دانش اقباشاوی تقدیر شد. باشه آهنگر درباره حسین فلاح گفت: فیلم مانند یک خانواده است و دستیار پدر فیلم است. دستیار و بر‌نامه‌ریز صبورترین فرد است و حسین فلاح یکی از بهترین نمونه‌های این قشر است.

حسین فلاح نیز گفت: دستیاری در سینما حرفه نیست و عشق است. من در زندگی و در این عشق  به دو نفر مدیونم که جایشان خالی است استاد سمندریان و مهدی فخیم زاده.

در بخش بعدی از علی افشین راد با حضور پیمان معادی  و علی جناب تقدیر شد.

پیمان معادی طی سخنانی گفت: همکاری با افشین راد بسیار خوب بود اینگونه افراد اگر کارشان را خوب انجام بدهند هیچ کسی نمی‌فهمد ولی اگر اشتباه کنند همه متوجه می‌شوند.

علی افشین راد نیز گفت: من در زندگی کاری خودم  بسیار خوش شانس بودم و چقدر خوب که امروز این جایزه را  از پیمان معادی می‌گیرم و این روزها را ثانیه به ثانیه حفظ می‌کنم.

در ادامه مراسم به بهانه اهدای نشان افتخار هشتمین دوره جشن به یدالله صمدی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و سیروس الوند  به روی سن آمدند. منوچهر شاهسواری طی سخنانی گفت: این روزها به دلیل ماجراهای جشن خانه سینما به ما متلک می‌گویند که باید به آن‌ها گفت چشم بد دور، چون سینمای ایران به خاطر وجود خیلی‌ها سرپاست و به کارش ادامه می‌دهد.

وی افزود: سینمای ایران را دست کم نگیرید و آن را تهدید نکنید و با آن شوخی‌های نابجا با آن نکنید که حتماً لطمه خواهید خورد، هرکسی بر علیه سینمای ایران قدم بردارد بر علیه صدا و تصویر ملت ما قدم برمی‌دارد.

سیروس الوند بیان کرد: یدالله صمدی؛ آغازگر سینمای بومی ایران بود ولی الان از آن سینما کم داریم، دلم می‌خواهد دوباره صمدی پای آن کوهها، دشت‌ها برود و قصه‌های رنج‌ها، عشق‌ها را در قالب فیلم بگوید تا ما هرچه بیشتر مغرور به داشتن آذربایجانمان شویم.

صمدی نیز بعد از دریافت تندیس و لوح تقدیر گفت: این حرکت انجمن نشأت گرفته از خرد جمعی آن‌هاست که باعث شادی و افتخار من شد. اگر کار شریف و از جنس خودم پیشنهاد شوم حتماً باز هم دستیاری خواهم کرد.

علیرضا داوودنژاد نیز به بهانه تقدیر از هاشم میرطالبی  به روی سن آمد و گفت: ما پیوندهای مشترکی با هاشم داشتیم و آن‌ عشق به سینما، خاطران دیدن فیلم در سالن‌ها، رفیقی مشترک، همراه و استادی با نام رضا عطایی بود. هاشم همیشه نکته‌هایی به من می‌گفت که بسیار ارزشمند و تاثیرگذار بود.

هاشم میرطالبی  نیز طی سخنانی گفت: داوودنژاد هرچه تجربه داشت به ما داد اما اگر من نتوانستم کارگردان شوم به این دلیل بود که این بود که بین سلامتی و سینما، گزینه اول را انتخاب کردم.

تندیس افشین رضایی توسط علی مصا اهدا شد. علی مصفا درباره افشین رضایی گفت: خوشا به حال من که برای تقدیر از افشین انتخاب شدم. او آنقدر محبوب و شناخته شده است که نیاز به تعریف و تمیجید ندارد.

افشین رضایی پس از دریافت لوح تقدیر و حوایزاز دستان علی مصفا گفت: از داشتن چنین شغلی افتخار می‌کنم و آن را تا زمانی که اولین فیلمم را نساختم ادامه خواهم داد، من کارم را با فخیم زاده آغاز و با دیگر بزرگان سینما ادامه دادم که مایه افتخار من است. البته دو سال است پروانه ساخت اولین فیلمم را به تهیه‌کنندگی علی مصفا دریافت کردم که امیدوارم بتوانم آن را بسازم.

تقدیر و اهدای جوایز آخرین نفر به روزبه سجادی حسینی می‌رسید که به علت مسافرت در  مراسم حضور نداشت اما به نمایندگی از او به پدرش فرید سجادی حسینی توسط مصطفی احمدی و مسعود میمی اهدا شد.

اجرای مراسم را امین زندگانی برعهده داشت و در پایان مراسم نیز برای اصغر شاهوردی صدابردار سینماجشن گرفته شد.

در این مراسم سینماگران و  هنرمندانی چون سروش محمدزاده، دانش افباشاوی، اصغر نعیمی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، فرید سجادی حسینی، احسان بیگلری، کاره صباغزاده، محمد حمزه‌ای، هنگامه حمیدزاده، مجید صالحی، امیرحسین عسگری، پیمان معادی، نعیمه نظام دوست، علی مصفا، احمد امینی، محمدعلی باشه آهنگر، پرویز آبنار، سیدغلامرضا موسوی، حامد کمیلی، داودنژاد، سیروس الوند، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، منوچهر والی‌زاده و پانته‌آ پناهی‌ها حضور داشتند.

این مراسم از ساعت 20 آغاز و تا ساعت 23 به طول انجامید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز