خبرگزاری کار ایران

امیرمسعود شهرام‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت/از حضور ۱۸ ناشر، ۳ آژانس ادبی و ۶ تشکل تا معرفی طرح گرنت

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۳۳۲

به گفته شهرام‌نیا ۱۸ ناشر، ۳ آژانس ادبی و ۶ تشکل در غرفه‌های ایران در بخش‌های کودک و بزرگسال در فرانکفورت حضور دارند.

امیرمسعود شهرام‌نیا (مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها برای حضور ایران در شصت‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: هنوز خیلی از جزئیات برنامه‌ها را نمی‌توانیم اعلام کنیم چون ممکن است تغییراتی داشته باشد. اما مشخص است که امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم در بخش بزرگسال و هم در بخش کودک به صورت جداگانه حضور داریم و در هر دوی این بخش‌ها مطابق روال این سال‌ها غرفه‌ها در اختیار تشکل‌های نشر و خود ناشران قرار خواهد داشت. در بخش بزرگسال غرفه‌ای حدودا ۲۲۰ متری و در بخش کودک ۴۰ متری خواهیم داشت. فراخوان شرکت در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت چهار ماه پیش و از زمان نمایشگاه کتاب تهران منتنشر شد و ناشرانی که امکان و حداقل‌های لازم برای حضور در فرانکفورت را دارند، ثبت‌نام کرده‌اند.

او ادامه داد: بر منبای این ثبت‌نام ۱۸ ناشر، ۳ آژانس ادبی و ۶ تشکل در غرفه‌های ایران در بخش‌های کودک و بزرگسال در فرانکفورت حضور دارند. اصولا سبک اداره غرفه از سه سال پیش بر این اساس است که ما به عنوان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تنها تمهیدات و مقدمات و پشتیبانی لازم برای حضور ناشران علاقه‌مند و تشکل‌های نشر را فراهم می‌کنیم و غرفه در دست ناشران بخش خصوصی و تشکل‌های نشر است. در بخش کودک مدیریت غرفه با انجمن نویسندگان کودک است و بخش بزرگسال عملا فضا میان تشکل‌های مختلف تقسیم شده است. دوستان اتحادیه ناشران و کتابفروشان در کنار مجمع ناشران دفاع مقدس؛ انجمن زنان ناشر، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و انجمن ناشران دانشگاهی در این بخش حضور دارند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تاکید کرد: بخش ویژه گرنت که طرح حمایت از انتشار کتاب ایرانی در سایر کشورها است هم در فرانکفورت حضور دارد و همچنین معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دیگر برنامه‌های ما در فرانکفورت ۲۰۱۷ خواهد بود. موقعیت مکانی غرفه هم همان محل سال گذشته است و مجدد در کنار ترکیه در بخش اروپایی نمایشگاه فرانکفورت قرار خواهیم داشت و از حوزه کشورهای عربی که بعضا به دلیل شباهت عربی اروپایی‌ها را دچار استباه می‌کرد فاصله داریم. فعلا آمار نهایی تعداد کتاب‌هایی که قرار است در فرانکفورت عرضه شود را نداریم چون هنوز فرصت برای اعلام لیست‌های نهایی ناشران و تشکل‌ها وجود دارد و پس از مهلت مقرر نتیجه نهایی مشخص می‌شود.

شهرام‌نیا در پایان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم با نظم و دقت و محتوای بهتری در نمایشگاه فرانکفورت شرکت کنیم. ساعت‌های متعدد کار کارشناسی شده و جلسات مشورتی مختلفی را هم برگزار کرده‌ایم. حتی با رسانه‌های حاضر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم مشورت‌هایی داشته‌ایم تا بهترین حضور را داشته باشیم و امیدوارم نمایشگاه قایل قبول و تاثیذگذاری باشد و با بهره مناسبی برای نشر کشور به همراه بیاورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز