خبرگزاری کار ایران

زمستان ۶۶، خداحافظی طولانی و آژانس شیشه‌ای در شبکه چهار

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۷۲۱

شبکه چهار سیما همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و نیز فرارسیدن هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت برای پخش در ماه محرم تدارک دیده است.

به گزارش ایلنا، شبکه چهار سیما با تولید و پخش برنامه‌های متنوع در قالب سریال، سینمایی، ترکیبی و ... در ایام محرم یاد و نام شهیدان کربلا را گرامی می‌دارد.

برنامه‌های میراث مرثیه، کتیبه اشک، پشت فرات، سریال آخرین دعوت، به خدا تعظیم می‌کنم، نقل عشق(میان برنامه)، یک فیلم یک تجربه(شب دهم، سفیر و آژانس شیشه‌ای)، سخنرانی‌های آیت اله جوادی آملی و نیز استاد فاطمی نیا  از جمله برنامه‌های این شبکه است.

واحد تامین برنامه شبکه چهار مستندها و برنامه‌های ترکیبی متنوعی را برای پخش در این ایام آماده کرده است که در زیر به آنها اشاره می‌ شود:

سریال 12قسمتی «آخرین دعوت» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و بازی فرامرز قریبیان، الهام حمیدی، حامد بهداد، زهره حمیدی، سیاوش طهمورث و ... از شنبه اول مهرماه مصادف با دوم محرم، هرشب ساعت 24 روی آنتن می‌رود.

داستان استاد دانشگاهی به نام یوسف زمانی فر را روایت می کند که نماینده سابق مجلس بوده و طی سفری کاری برای پیدا کردن اسنادی عازم زادگاهش در غرب کشور می‌شود اما در حادثه‌ای٬ دچار سانحه شده و بعد از به هوش آمدن در بیابان متوجه می‌شود که …

این سریال که به مناسبت شب‌های محرم تدارک دیده شده هرروز ساعت 13:30 بازپخش می‌شود.

مجموعه پانزده قسمتی «میراث مرثیه» مستندی داستانی به نویسندگی و کارگردانی مهدی زنگنه است که در هر قسمت مروری بر زندگى و آثار شاعران و مداحان اهل بیت(ع) همچون محتشم کاشانی، حاج احمد دل آرام، آیت اله بهجت، حاج نادعلی کربلایی و ... دارد. در هر اپیزود این مجموعه توسط راویان و بازیگرانی چون محمدرضا علیمردانی ، ثریا قاسمی، رویا تیموریان، محمود عزیزی، نیما رئیسی، مجید آقا کریمی و ... به بازگویی زندگی و معرفی آثار یکی از شخصیت های تاثیرگذار تاریخ عزاداری مردم ایران پرداخته می‌شود که تاثیر بسزایی در آداب و رسوم عزاداری مردم در ایام محرم داشته‌اند.

«میراث مرثیه» از روز جمعه مصادف با اول محرم هرروز ساعت 15 پخش و در ساعت 3:30 بامداد بازپخش می‌شود.

«کتیبه‌های اشک» عنوان مجموعه مستند دیگری است که با هدف بررسی ادبیات و اشعار آیینی در ایام محرم تولید شده است.

غلامرضا سازگار، جواد حیدری، محمدعلی مجاهدی، حسین اسرافیلی، مهدی امین فروغی، حجت الاسلام رضا جعفری، سعید بیابانکی از جمله شعرا و کارشناسانی هستند که در این برنامه به گفتگو پیرامون مرثیه، نوحه و اشعار مذهبی زمان انقلاب و پس از آن می‌پردازند.

مداحی و شعر خوانی ها با توجه به نام گذاری هریک از شب های محرم در قالب برنامه کتیبه های اشک به تهیه کنندگی علیرضا کرمی از روز دوشنبه مصادف با سوم محرم هر شب ساعت 20 پخش و ساعت 14:30 روز بعد بازپخش خواهد شد.

مجموعه «یک فیلم یک تجربه» گزارش تصویری از پشت صحنه و مصاحبه با عوامل و سازندگان فیلم های «شب دهم»، «آژانس شیشه ای» و «سفیر» است و به بیان خاطرات و روند ساخت مجموعه های فوق می‌پردازد.

یک فیلم یک تجربه هرشب ساعت 23 به روی آنتن می رود.

سخنرانی آیت اله جواد آملی  و استاد فاطمی نیا و نیز میان برنامه «نقل عشق» عنوان دیگر برنامه‌هایی است که تامین برنامه شبکه چهار برای این ایام تدارک دیده است.

سخنرانی آیت اله جواد آملی  هرروز ساعت 13 و سخنرانی استاد فاطمی نیا هرروز ساعت 10 تقدیم علاقمندان خواهد شد.

«به خدا تعظیم می‌کنم»، تله تئاتر های «زمستان 66» و سینمایی‌های «خداحافظی طولانی» و «با دیگران» عنوان مجموعه‌های نمایشی است که شبکه چهار به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌برد.

به خدا تعظیم می‌کنم به عنوان برنامه ترکیبی کار گردانی رضا عاطفی است که هرروز ساعت 17:30 به بیان مسایل و رخدادهای جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد.

تله تئاتر تلویزیونی «زمستان 66» به نویسندگی و کارگردانی «محمد یعقوبی» و تهیه‌کنندگی «رضا حامدی‌خواه» درباره خانواده‌ای است که به خانه جدید اجاره‌ای خود وارد شده‌اند و این روز مصادف است با اولین روز موشک باران تهران درسال 66و تمام داستان این روز از زاویه دید زنی دیده می‌شود که سرگرم مطالعه نمایش نامه‌ای از همسرش است. در این نمایش تلویزیونی آهو خردمند، آیدا کیخائی، آشا محرابی، امیر دلاوری،سعید چنگیزیان،پگاه طبسی نژاد،محمد یعقوبی و محسن صادقی ایفای نقش کرده‌اند.

این تله تئاتر پنج شنبه 30شهریور ماه ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

سینمایی «خداحافظی طولانی» پنج شنبه 6مهرماه سعت 21 و «با دیگران» در قالب برنامه گیشه جمعه 7مهرماه ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز