خبرگزاری کار ایران

استقبال توییتری حسین انتظامی از تعطیلی مجلات همشهری و پاسخ کاربران

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۳۵

حسین انتظامی تصمیم مدیران شهرداری برای تعطیلی مجلات همشهری را تحسین برانگیز دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد) با استقبال از تعطیلی برخی مجلات وابسته به شهرداری تهران؛ در توئیتر خود نوشت: تصمیم شهرداری در تعطیلی اکثر مجلات همشهری تحسین برانگیزاست. رقابت غیرخصوصی‌ها با بخش خصوصی، مغایر عدالت رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی است. با امید به تسری به بخش‌های دیگر همشهری مثل آنلاین و استان‌ها و... یا در بخش‌های آزادی اطلاعات شهرداری یا اطلاع رسانی یا واگذاری مجله به بخش خصوصی.

انتظامی ادامه داده است: دولت هرجا بخش خصوصی موفق وجود داره نباید با دمپینگ و به هم ریختن تعادل و مناسبات وارد بشود. انتشار مجلات اندیشه‌ای شاید توجیه داشته باشد ولی عمومی‌ها اصلا حتی وزارت ارشاد نیز نباید مجله عمومی چاپ کنه و رقیب بخش خصوصی به شه. باید رگولاتوری و البته پدری به کنه. عقل و تجربه و اقتصاد مقاومتی اینو میگه، مجلاتی همچون مجله فیلم و خانواده سبز و مجلات ورزشی سرمایه این کشورند اما مقهور رقابت با دولتی‌ها شده‌اند.

این مطلب حسین انتظامی در توئیتر با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است. گروهی از این پیشنهاد استقبال و گروهی دیگر با آن مخالفت کرده‌اند.

بسیاری از خوانندگان بر این عقیده هستند که اگر دولت مخالف حضور نهادهای دولتی در  عرصه رسانه است پس چرا خود چندین روزنامه و خبرگزاری دولتی دارد و حاضر نیست آنها را تعطیل یا به بخش خصوصی واگذار کند در مقابل گروهی معتقدند ضرر تغییر مداوم تصمیم‌ها و مدیریت‌ها در عرصه رسانه فقط متوجه خبرنگاران و هیات تحریریه می‌شود و باعث بیکاری و بی‌ثباتی در حرفه روزنامه‌نگاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز