خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت ارشاد و سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۸۴۴

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز و همزمان با آغازین روز سال تحصیلی جدید با حضور در مهدکودک ایرانمهر زنگ کتابخوانی را نواختند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و علی ربیعی (وزیر تعاون و رفاه اجتماعی) با حضور در مهدکودک ایرانمهر در راستای امضای تفاهمنامه همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور مبنی بر «دوشنبه‌های کتابخوانی» زنگ کتابخوانی را به صدا درآوردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  درباره هدف از امضای این تفاهمنامه همکاری گفت: کتابخوانی دغدغه جدی امروز جامعه است و باید بدانیم کتابخوانی به ما در ساختن انسان سالم و آموزش مهارت‌های صحیح اجتماعی کمک می کند.

وی افزود: طرح کتابخوانی در مهدکودک‌ها و موضوع انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور از چندی قبل مطرح بود. کتابخوانی باید در سنین کودکی و از مهدهای کودک شکل بگیرد و فرزندان ما از ابتدا باید با کتاب و کتابخوانی رشد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه یک روز در هفته به عنوان کتاب خوانی در مهدهای کودک سراسر کشور اختصاص داده می‌شود و برای این منظور روزهای دوشنبه هر هفته در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم این طرح بتواند به نهادینه شدن بیش از پیش کتابخوانی در جامعه  کمک کند.

در این مراسم تفاهمنامه همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کل کشور با هدف تشویق کودکان به خواندن کتاب و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مهدهای کودک برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها و اختصاص روزهای دوشنبه به عنوان روز کتابخوانی در مهد کودک‌های سراسر کشور، ازسوی محمد سلگی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کل کشور امضاء شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز