خبرگزاری کار ایران

نمایش نقاشی‌های اصغر محمدی پس از ۳۳ سال

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۸۷۶

نقاشی‌ها و مجسمه‌های زنده‌یاد اصغر محمدی؛ ۳۳ سال پس از در گذشتش در گالری ویستا به تماشا درمی‌آید.

به گزارش ایلنا، نقاشی‌ها و مجسمه‌های زنده‌یاد اصغر محمدی ۳۳ سال پس از در گذشت این هنرمند در گالری ویستا به تماشا درمی‌آید.

نمایشگاه نقاشی‌ها و مجسمه‌های زنده‌یاد اصغر محمدی که در دوره‌ای ریاست هنرستان تجسمی را به عهده داشت، برای نخستین بار با ارائه ۲۵ نقاشی و مجسمه برپا می‌شود تا جهان‌بینی و روند کاری این هنرمند بررسی شود.

سرور محمدی خواهر این هنرمند فقید درباره برپایی این نمایشگاه گفت: از سال ۶۳ که برادرم فوت کرد، آثار وی را با عشق نگهداری کردم زیرا این آثار برای من به‌اندازه فرزندانم با ارزش هستند اما از آن‌ جایی‌که من اصغر محمدی را یک هنرمند مردمی می‌‌دانم طی این سال‌‌ها سعی کرده‌‌ام که همواره آثار وی را در نمایشگاه‌‌های جمعی از جمله موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش بگذارم تا دوستداران وی بتوانند از این آثار بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هیچگاه آثار او را برای فروش ارائه نکردم اما از آن‌ جایی‌که نگهداری این آثار به دلایل امنیتی برای من سخت شده است، قصد دارم که در نخستین نمایشگاه انفرادی که پس از فوت برادرم گالری ویستا برگزار می شود، این آثار را برای فروش ارائه کنم.

اصغر محمدی، متولد ۱۸ شهریور سال ۱۳۱۷ در بروجرد است. وی در سال ۱۳۴۰ به دانشکده هنرهای زیبای تهران راه یافت و در سال ۱۳۴۳ موفق به شرکت در چهارمین دوسالانه منطقه‌ ای تهران شد. این هنرمند پس‌ از آن نیز در دوسالانه‌ ها و نمایشگاه‌ های بسیاری شر کت کرد که از جمله آن‌ ها می‌ توان به دوسالانه پاریس اشاره کرد.

محمدی بعد از گرفتن لیسانس در سال ۱۳۴۳ در انستیتو تربیت مربیان هنری و دانشگاه‌ ها به تدریس مشغول شد و در سال ۱۳۵۴ به ریاست هنرستان تجسمی پسران منصوب شد. این هنرمند در سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دکترا در رشته تاریخ هنر به دانشگاه سوربن پاریس رفت و در آنجا نمایشگاه‌ های متعددی برگزار کرد.

محمدی پس از بازگشت به ایران مجدداً به‌عنوان رییس هنرستان تجسمی پسران به فعالیت پرداخت و در دانشگاه هنر نیز مشغول به تدریس شد. این هنرمند در ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۶۳ براثر سکته قلبی درگذشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار اصغر محمدی از ۱۴ لغایت ۲۴ مهر به گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک۱۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز