خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت منصوره اتحادیه در عصر کتاب

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۳۲۱

موسسه خانه کتاب در یازدهمین برنامه عصر کتاب دوشنبه هفته آینده از منصوره اتحادیه، نویسنده و استاد تاریخ تقدیر می‌کند.

به گزارش ایلنا، در یازدهمین برنامه عصر کتاب از خدمات فرهنگی منصوره اتحادیه با حضور جمعی از فرهیختگان و اهالی قلم در موسسه خانه کتاب تقدیر می‌شود.

منصوره اتحادیه در هشتم اسفند سال ۱۳۱۲هجری شمسی متولد شد. دوره متوسطه خود را به انگلستان رفت و تحصیلات عالی دانشگاهی را با انتخاب رشته تاریخ در اسکاتلند گذراند و در سال ۱۳۳۵ موفق به اخذ درجه فوق لیسانس از دانشگاه ادینبورگ شد و به دنبال آن در دانشگاه تهران با سمت مربی استخدام شد. سال ۱۳۵۶ برای گذراندن دوره دکترا عازم اسکاتلند شد و موفق به دریافت دکترای تاریخ از دانشگاه ادینبورگ شد.

وی در سال ۱۳۶۲ انتشارات «تاریخ ایران» را تاسیس کرد و فعالیت‌های علمی و تاریخی خود را گسترش داد. تالیف و انتشار ده‌ها اثر تاریخی حاصل سال‌ها فعالیت علمی او است که از جمله آنها می‌توان به تدوین کتاب‌های تاریخ غفاری، خاطرات و اسناد حسینقلی‌خان نظام السلطنه مافی، گزیده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما، پیدایش و تحول احزاب سیاسی مشروطیت، شیوه تاریخ نگاری، اینجا طهران است و... اشاره کرد.

موسسه خانه کتاب پیش از این در سلسله برنامه‌های عصر کتاب از آذرتاش آذرنوش، سیداحمدوکیلیان، اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، غلامحسین صدری افشار، عبدالله کوثری، الریش مارزلف، نوش آفرین انصاری و... تقدیر کرده است.

برنامه عصر کتاب ویژه گرامیداشت منصوره اتحادیه، دوشنبه(اول آبان) ساعت ۱۶:۳۰ در سرای کتاب موسسه خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین  و برادران مظفر جنوبی، شماره ۱۰۸۰، خانه کتاب، طبقه منفی ۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز